تفاوت عکاسی در شب: مقایسه گلکسی S6 و اچ‌تی‌سی وان M8

سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
در کنگره جهانی موبایل شرکت‌های سامسونگ و اچ‌تی‌سی هرکدام به روش متفاوت محصولات جدید خود را معرفی کردند. علاوه بر همه امکاناتی که پرچمداران جدید سامسونگ و اچ‌تی‌سی دارند، روی دوربین این دستگاه‌ها تاکید بسیاری شده است. دوربین هریک از پرچمداران از کیفیت بالایی برخوردار است و عکاسی در شب جزو آیتم‌های مهم در این کنفرانس بود.
تبلیغات

سامسونگ همواره در زمینه دوربین موفق عمل کرده و توانسته محصولات خود را با سنسورهایی با کیفیت روانه بازار نماید. این کمپانی در جدیدترین پرچمداران خود، باز هم تلاش کرده تا تجربه‌ای بهتر از عکاسی را برای کاربران خود به ارمغان آورد. گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج به عنوان جدیدترین گوشی‌های هوشمند سامسونگ، از دوربینی اصلی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برند. این دوربین از گشودگی دیافراگم f/1.9 برخوردار است و به همین علت می‌تواند در محیط های کم نور، عملکرد خوبی را از خود داشته باشند. سامسونگ سنسور ۵ مگاپیکسلی را در دوربین دوم نیز تعبیه کرده تا دوست داران سلفی بتوانند در محیط‌های بسته و تاریک، بهترین تصاویر ممکن را از موبایل خود ثبت کنند.

در این مقاله دوربین این گوشی‌ها با دوربین اچ‌تی‌سی ام 8 در عکاسی شب مقایسه شده است؛ دلیل انتخاب M8 فناوری اولتراپیکسل موجود در دوربین آن است که منجر به نورگیری بهتر می‌شود. اما قبل از مقایسه به علت تفاوت این عکاسی می‌پردازیم.

دیافراگم و تاثیر آن

با تغییر اندازه‌ی دیافراگم در دوربین، میزان نور عبوری تنظیم می‌شود. علاوه بر تنظیم نور، عمق میدان نیز با تغییر اندازه روزنه تغییر می‌کند. وقتی دکمه‌ی شاتر فشار داده می‌شود, دهانه‌ی لنز دوربین باز می‌شود و اجازه می‌دهد تا نور به سنسور دوربین برخورد کند و تصویر ثبت شود. در واقع هر چه دیافراگم باز‌تر باشد عمق میدان کاهش می‌یابد و برعکس؛ در نتیجه نور عبوری نیز بیشتر خواهد بود. دیافراگمی که انتخاب می‌شود، بر اندازه‌ی روزنه‌ی آن تاثیرگذار است. هرچه روزنه بزرگتر باشد، نور بیشتری وارد می‌شود و برعکس. دیافراگم بر حسب f اندازه گیری می شود ( مثلا f/2.8 , f/4, f/5.6,f/8,f/22 ) که تغییر در درجه‌های آن میزان باز شدن لنز را دو برابر یا نصف می‌کند. f برای گلکسی اس 6 و اس 6 اج برابر با ۱.۹ بوده اما در مورد اچ‌تی‌سی برابر با ۲.۲ است.

در عکس‌های زیر تنها یک تصویر از گلکسی اس 6 با تصاویر گرفته شده با گوشی اچ‌تی‌سی ام 8 مقایسه شده و تمامی تصاویر در حالت‌های مختلف عکاسی از جمله HDR, Night Mode و Auto Mode ثبت شده‌اند.

تصویر گلکسی اس 6 در حالت HDR

00as

تصویر اچ‌تی‌سی وان ام 8 در حالت Night Mode

00AH

 تصویر اچ‌تی‌سی وان ام8 در حالت HDR

00am

 تصویر اچ‌تی‌سی ام8 در حالت Auto Mode

123

همان طور که مشاهده کردید، پرچمداران جدید سامسونگ از کیفیت بالای دوربین برخوردار هستند و عکاسی در شب دارای روشنایی و جزئیات بیشتر است. از زمان معرفی این گوشی‌ها، تست‌های بسیاری برای دوربین و نحوه عکاسی آن‌ها انجام شده است و در همه‌ی عکس‌های گرفته شده، کیفیت مطلوب خود را به نمایش گذاشته است.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات