مقایسه عکس‌های سلفی HTC One M9 با آیفون 6

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
اچ‌تی‌سی در کنفرانسی که دیشب برگزار شد از پرچمدار جدید خود با نام HTC One M9 رونمایی کرد. دوربین دوم این گوشی از فناوری اولتراپیکسل بهره می‌برد، به همین دلیل می‌توان عکس‌های بی‌نظیری را با آن ثبت کرد. در ادامه تصاویر سلفی این گوشی با آیفون 6 مقایسه شده است.
تبلیغات

گوشی پرچمدار جدید اچ‌تی‌سی دارای طراحی بی‌نظیر همراه با قابلیت‌های بسیاری است. این کمپانی تغییرات عمده‌ای را در دوربین اصلی و دوم اعمال کرده که دوربین دوم این گوشی به دلیل بهره مندی از فناوری اولترا پیکسل، دارای کیفیت بالایی است؛ حتی در بدترین شرایط یا محیط کم نور، می‌توانی عکس‌های سلفی با کیفیتی را ثبت کرد.

در مقایسه‌ای که این کمپانی با دوربین وان ام 9 و گوشی دیگر انجام داده، اشاره‌ای به آیفون 6 نکرده است. همان طور که مشاهده می‌کنید در بسیاری از عکس‌ها ظاهر گوشی دستکاری شده اما با این حال می‌توان تشخیض داد که این گوشی آیفون 6 است.

00one

طبق وعده‌هایی که اچ‌تی‌سی داده بود، دوربین اصلی دارای ویژگی  f/2.2, 27.8mm و دوربین دوم این گوشی مجهز به فناوری اولترا پیکسل است که عکس‌هاس سلفی ثبت شده با آن دارای کیفیت بالایی است، حتی هنگام زوم کردن کیفیتی از آن کم نمی‌شود، بنابراین تصاویر در مقایسه با گوشی‌های دیگر دارای روشنایی خوب و  واضح‌تر است.

در تصویر فوق عکس سلفی وان ام 9 با آیفون 6 مقایسه شده است. همان طور که مشاهده می‌کنید عکسی که با پرچمدار اچ‌تی‌سی گرفته شده دارای کیفیتی فوق العاده و روشنایی بالایی است اما عکس آیفون 6 کمی تاریک است. مطابق گفته‌های اچ‌تی‌سی، ویژگی‌ این دوربین ارائه ۳۰۰ درصد روشنایی بیشتر در عکس‌ها و تصاویر گرفته شده با این دستگاه است. با این حال نمی‌توان کاملا اطمینان حاصل کرد که تصویر دوم مربوط به آیفون 6 یا گوشی دیگری است.

  • دوربین دوم آیفون 6: سنسور ۱.۲ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.2، ضبط ویدئویی اچ‌دی
  • دوربین دوم HTC One M9: سنسور ۴ مگاپیکسلی، تراکم پیکسلی بالا، دیافراگم f/2.0
00two
oothree

عکسی که با دوربین آیفون 6 گرفته شده دارای وضوح و روشنایی کمی است و جزئیات بیشتری را شامل نمی‌شود؛ اما در عکسی که توسط گوشی وان ام 9 گرفته شده روشنایی کاملا مشخص است و می‌توان نتیجه گرفت که اچ‌تی‌سی قابلیت‌های بالایی را برای دوربین دوم گوشی پرچمدار خود در نظر گرفته است. حتی اگر در عکس گرفته شده زوم شود، کیفیت آن هیچ تغییری نخواهد کرد.

00cat

در عکس فوق نیز شرایط به همین ترتیب است؛ دوربین آیفون در ثبت عکس باکیفیت زیاد هم موفق نبوده و همان طور که قابل مشاهده است تاریک و وضوح آن کم است، اما عکسی که وان ام 9 گرفته هم روشنایی بالایی داشته و هم جزئیات عکس و رنگ‌ها کاملا مشخص است.

در هر صورت نمی‌توان از روی این عکس‌ها تصمیم گرفت؛ زیرا تجربه‌ای که کاربر به صورت عملی با گوشی کار کند یا عکس بگیرد، به مراتب نتیجه‌ی بهتری نسبت به شایعات و تصاویر منتشر شده در اینترنت دارد. می‌توان گفت هر دو گوشی وان ام 9 و آیفون 6 دارای کیفیت مطلوب و قابل قبولی هستند اما بدلیل وجود قابلیت‌های بیشتر در پرچمدار اچ‌تی‌سی تصاویر بهتر و با کیفیتی را می‌توان ثبت کرد.

کلیه‌ی اخبار و مقالات نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/mwc-2015/ مشاهده کنید.

مارکت اندرویدی مایکت ، اسپانسر ویژه زومیت در پوشش خبری نمایشگاه MWC 2015، با بیش از ۵۰ هزار برنامه و بازی ایرانی و خارجی در خدمت شما است.

 

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات