کارت گرافیک EVGA‌ GeForce GTX 980 عرضه شد

سه‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
EVGA کارت گرافیک جدید خود را با عنوان EVGA GeForce GTX 980 K|NGP|N دو هفته‌ی پیش رونمایی کرد و اکنون این کمپانی محصول خود را به‌عنوان قوی‌ترین و پیشرفته‌ترین کارت‌ گرافیک GeForce GTX 980 روانه‌ی بازار کرده که بصورت اختصاصی برای اورکلاکینگ توسعه یافته است.
تبلیغات

 محصول جدید EVGA از وجود ۳ + ۱۴ فاز توان به‌همراه VRM (ماژول رگولاتور ولتاژ) کنترل دیجیتال با قابلیت انتقال جریان تا ۶۰۰ آمپر بهره می‌برد. این کارت گرافیک سه ورودی برای دریافت نیروی مورد نیاز خود دارد که شامل دو ورودی ۸ پین و یک ورودی ۶ پین است که در کنار خنک کننده‌ی ACX 2.0 قرار گرفته است. علاقمندان به استفاده از سیستم‌های خنک‌کننده‌ی مایع می‌توانند نمونه‌ی تک اسلات را  مورد استفاده قرار دهند که یکی از کم شیارترین کارت‌های گرافیک حال حاضر خواهد بود.

EVGA 1

همچنین باید به PCB متشکل از ۱۲ لایه به‌همراه کاربرد مقدار بیشتری مس برای انتقال سریع‌تر انرژی اشاره کرد. سیستم خنک‌کننده‌ی ACX 2.0 امکان خنک‌کردن سیستم با مصرف انرژی پایین را میسر کرده که ارمغان آن افزایش ۴۰ درصدی عمر فن است.

وینس لوسید در این خصوص می‌گوید:

طراحی مدار تامین انرژی برای حافظه رم و پردازنده گرافیکی در این کارت گرافیک به گونه‌ای است که به شکل بی سابقه‌ای بتوانید آن را اورکلاک کنید همچین با استفاده از قابلیت تنظیم نور ال‌ای‌دی‌های تعبیه شده، می‌توان ظاهر کارت گرافیک را مطابق با سلیقه تنظیم کرد.
EVGA 2

EVGA قیمت ۷۴۹ دلاری را برای این کارت گرافیک در نظر گرفته است که در مقایسه با سایر محصولات قیمت بسیار بالاتری دارد. علاقمندان می‌توانند درخواست خود مبنی بر خرید یکی از بهترین کارت‌های گرافیک جهان را از وب‌سایت EVGA ارسال کنند. این کارت گرافیک در فرکانس پایه‌ی ۱۲۹۱ مگاهرتز و در سرعت توربو با فرکانس ۱۳۹۳ مگاهرتز کار می‌کند. حافظه‌ی چهار گیگابایتی این کارت گرافیک در فرکانس ۷۰۱۰ مگاهرتز کار می‌کند و پهنای باند آن نیز ۲۲۴.۳ گیگابایت بر ثانیه است. علاوه بر طراحی تک اسلات، این کارت گرافیک پورت‌های DVI-I، HDMI و سه پورت mini DisplayPort را برای پشتیبانی همزمان از چهار نمایشگر در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات