باتری گوشی‌های هوشمند در آینده کمتر از یک دقیقه شارژ می‌شود

سه‌شنبه ۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
شارژ باتری بزرگ‌ترین محدودیت در راه پیشرفت هر چه بیشتر گجت‌های موبایل است، اما گویا این مشکل در حال حل شدن است.
تبلیغات

دانشمندان موفق به ساخت یک باتری شد‌ه‌اند که می‌توان آن را از صفر تا صد درصد در کمتر از یک دقیقه شارژ کرد. این باتری از سال آتی راهی گوشی‌ هوشمند خواهد شد.

به نظر می‌رسد از سال آینده میلادی کاربران قادر خواهند بود تا باتری گوشی‌هوشمند خود را در کمتر از یک دقیقه، ۱۰۰ درصد شارژ کنند. محققان نانوتکنولوژی که در حال مطالعه روی بیماری آلزایمر بودند، ناگهان متوجه شدند که مولکول‌های پلیمری به نام پپتید (Peptide) قادرند سریع‌تر از باتری‌های مورد استفاده در گوشی‌های‌هوشمند کنونی شارژ شوند. حال یک کمپانی در حال تولید باتری‌هایی مبتنی بر این ماده است. این باتری‌ها با برند StoreDot تولید می‌شوند.

هرچند می‌توان این باتری را در کمتر از یک دقیقه بصورت کامل شارژ کرد، اما ظرفیت باتری‌های مبتنی بر پپتید بسیار پایین‌تر از باتری‌های معمول مورد استفاده است. البته می‌توان با در نظر گرفتن امکان شارژ کامل باتری در کمتر از یک دقیقه، از این نقطه ضعف تاحدودی چشم پوشی کرد.

نکته‌ی دیگری که باید در نظر داشت، استفاده از یک شارژر مخصوص برای دست یافتن به رکورد شارژ صد در صد در کمتر از یک دقیقه است. دُرُن مایسدورف از StoreDot در این خصوص می‌گوید:

شارژر مورد استفاده از نمونه‌های معمول نیست. برای شارژ باتری در یک دقیقه ما نیازمند انتقال جریانی به شدت ۴۰ تا ۸۰ آمپر به سمت باتری هستیم، از این‌رو ما شارژر جدیدی را برای دست یافتن به هدف خود طراحی کردیم. این شارژر مقرون به صرفه است و اندازه‌ی آن نیز بسیار کوچک طراحی شده تا بتوان به‌راحتی آن را حمل کرد.

همچنین برای دست یافتن به رکورد شارژ باتری در کمتر از یک دقیقه باید اپلیکیشن خاصی روی گوشی‌هوشمند نصب شده باشد تا فرآیند شارژ را مدیریت کند.

StoreDot‌ در حال کار با ۱۵ تولیدکننده‌ی گوشی‌های‌هوشمند است و احتمالا از سال آتی میلادی شاهد عرضه‌ی فناوری این باتری‌ها در گوشی‌های‌هوشمند موجود در بازار خواهیم بود.

نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات