ایلان ماسک: تسلا باتری‌هایی را برای تامین انرژی منازل معرفی می‌کند

جمعه ۲۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
تسلا نتوانست به میزان فروش پیش‌بینی شده خودروهایش در سه ماهه آخر سال 2014 دست یابد ولی ایلان ماسک مدیر عامل این شرکت در جریان ارائه گزارش مالی تسلا، خوش بینی خود به آینده را نشان داد و اطلاعاتی در مورد یک محصول جدید این شرکت را نیز ارائه کرد.
تبلیغات

طبق اعلام ایلان ماسک این شرکت در حال کار روی یک باتری برای استفاده در خانه‌ها است. ظاهرا طراحی این باتری به اتمام رسیده و تولید آن نیز طی 6 ماه آینده انجام خواهد شد. در حالی که شرکت تسلا هنوز در حال تصمیم‌گیری در مورد تاریخ معرفی محصول جدید خود است ولی ماسک این باتری را بسیار عالی خطاب کرده و با شور خاصی اعتقاد دارد که از نتیجه کار راضی است.

ولی یک باتری مورد استفاده در خانه که توسط تسلا ساخته شود چه شکلی خواهد بود؟ اگر پیگیر اخبار خودرو باشید احتمالا در جریان هستید که مدل Mirai تویوتا که از سلول سوختی هیدروژنی استفاده می‌کند این امکان را به صاحبش می‌دهد که باتری را جدا کند و از آن به عنوان یک تامین کننده انرژی الکتریسیته در خانه استفاده کند. طبق گزارش‌ها این باتری در صورتی که بصورت کامل شارژ باشد می‌تواند انرژی مصرفی یک خانه معمولی را تامین کند. کارمندان بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری واقع در سیلیکون ولی در پارکینگ شرکت خود از امکان شارژ رایگان خودرو بهره می‌برند حالا تصور کنید که بتوانند از این شارژ رایگان برای شارژ کردن این باتری‌ها استفاده کرده و انرژی مورد نیاز خانه خود را بصورت رایگان تامین کنند. 

سال گذشته در جریان ارائه گزارش مالی، ایلان ماسک از رویای خود برای ساخت چیزی که بجای استفاده در خودروهای مردم در خانه‌ی آن‌ها مورد استفاده قرار بگیرد، سخن گفت:

ما در تلاش هستیم تا متوجه شویم که یک منبع انرژی مناسب چه ویژگی‌هایی دارد؛ شاید شبیه به پَک مدل S باشد، تخت، با یک کاور زیبا، قابلیت نصب دیواری و یک  اینورتر دو جهته یکپارچه .

جی‌بی اشتروبل مدیر فنی ارشد تسلا در این زمینه می‌گوید:

تقاضا برای منبع ذخیره انرژی ثابت در بلند مدت فوق‌العاده بالا خواهد بود. ما تلاش بسیار زیادی انجام داده‌ایم و با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات انرژی زیادی صحبت کرده‌ایم. 

حالا که مدیران اصلی شرکت تسلا آشکارا از این طرح و جزییات آن صحبت می‌کنند به نظر می‌رسد این طرح به اندازه کافی به واقعیت نزدیک شده است. نظر شما در مورد استفاده از چنین باتری‌هایی برای تامین انرژی خانه‌ها چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات