بلومبرگ: گلکسی اس 6 از پوشش فلزی و صفحه‌نمایش سه وجهی بهره می‌برد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
زمان زیادی تا معرفی پرچمدار بعدی سامسونگ از خانواده‌ی Galaxy S باقی نمانده است. بلومبرگ گزارش کرده که پوشش پشتی گلکسی اس 6 از جنس فلز بوده و صفحه‌نمایش آن در دو لبه‌ی راست و چپ خمیده شده است!
تبلیغات

طی روزهای اخیر شاهد شایعات بسیاری در باره‌ی پرچمدار بعدی سامسونگ بودیم. هم‌اکنون تقریبا مطمئن هستیم که گوشی بعدی سری S سامسونگ همچون گلکسی نوت ۴ در دو نسخه‌ی گلکسی اس ۶ و گلکسی اس اج تولید خواهد شد. امروز نیز بلومبرگ وجود نسخه‌ی خمیده‌ از گلکسی اس ۶ را تایید کرده است. اما آنچه بلومبرگ گزارش کرده کمی با اطلاعاتی که تا امروز فاش شده بود متفاوت است. بلومبرگ می‌گوید، گلکسی اس ۶ در لبه‌ی راست و چپ خمیده است، درست شبیه نمونه‌ی آزمایشی که ال‌جی به CES 2015 آورده بود.

lg-dual-edge-3

در گزارش بلومبرگ به جنس بدنه‌ی گلکسی اس بعدی نیز اشاره شده است: «بدنه‌ی تمام فلزی». ظاهرا سامسونگ سایز صفحه نمایش را روی همان ۵.۱ اینچ که در گلکسی اس ۵ نیز شاهد آن بودیم، حفظ کرده است.

سامسونگ با معرفی Galaxy Note Edge نشان داد که توان تولید گسترده‌ی صفحه نمایش‌هایی که حداقل از یک طرف خمیده‌ هستند را دارد و حال به نظر می‌رسد این کمپانی توانایی ساخت صفحه‌نمایشی که از هر دو طرف انحنا داده شده باشد را نیز یافته است. به این ترتیب رابط کاربری تاچ‌ویز هم باید به شکلی تغییر کند که بتوان از هر دو لبه‌ی گوشی نهایت استفاده را برد.

ال جی در CES 2015 نشان داد که توان تولید صفحه‌نمایش‌های دو طرف خمیده را دارد و به این ترتیب این کمپانی مهم‌ترین رقیب سامسونگ در این نوع از پنل‌ها محسوب می‌شود. در ساخت این صفحه نمایش‌ها از فناوری OLED استفاده می‌شود و جنس این صفحه نمایش‌ها نیز از پلاستیک فشرده و منعطف است. هر دو شرکتِ سامسونگ و ال‌جی سال گذشته از همین فناوری برای ساخت اولین گوشی‌های خمیده‌ی دنیا، بهره بردند و دو محصول G Flex و Galaxy Round را رونمایی کردند.

همچنین شواهد نشان می‌دهند که امسال سامسونگ تنها از پردازنده‌ی Exynos ساخت خود در پرچمدارهای گلکسی اس بهره خواهد برد و قصد ندارد نسخه‌ی تحت Snapdragon 810 را روانه‌ی بازار کند.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات