با کاهش فروش گوشی‌های‌هوشمند، سامسونگ به OLED رو می‌آورد

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
بر هیچ‌کس پوشیده نیست که درآمد سامسونگ از بخش موبایل کاهش یافته است و این کمپانی سخت در تلاش است تا نه تنها قدرت سابق خود را در بخش موبایل بدست آورد بلکه با افزایش بازدهی بخش‌های دیگر، سود کلی شرکت را بیشتر کند.
تبلیغات

هرچند بیشتر درآمد سامسونگ از بخش‌های موبایل و تلویزیون بدست می‌آید، اما نباید فراموش کرد که این کمپانی در زمینه‌ی تولید سیستم-روی-یک-چیپ (SoC)، انواع حافظه، صفحه نمایش‌ و ده‌ها قطعه‌ی دیگر نیز فعالیت می‌کند.

حال گزارش شده که کره‌ای‌ها قصد دارند با افزایش فروش انواع مختلف پنل‌های OLED که در تلویزیون‌ تا صفحه نمایش موبایل، تبلت، ساعت و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند، درآمد کلی شرکت را بیشتر کنند.

رویترز در این باره گزارش کرده که سامسونگ ۳.۶ میلیارد دلار دیگر را در تجارت OLED خود سرمایه‌گذاری کرده است. بخش بزرگی از این سرمایه گذاری مستقیما در محصولاتی مانند گلکسی نوت اج، گلکسی تب اس‌ها و احتمالا گلکسی اس ۶ اج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

البته سامسونگ تنها شرکتی نیست که روی فناوری OLED سرمایه‌گذاری می‌کند، ال‌جی - دیگر کمپانی کره‌ای که در زمینه‌ی تولید نمایشگرها فعال است، اخیرا یک میلیارد دلار برای افزایش ظرفیت تولید پنل‌های OLED سرمایه‌گذاری کرده است. این سرمایه‌گذاری در راستای تولید صفحه‌نمایش‌های سایز بزرگ برای استفاده در تلویزیون‌ها و موارد مشابه، انجام شده است.

به این ترتیب انتظار داریم تا در آینده‌ی نزدیک شاهد کاهش قیمت OLEDها و افزایش استفاده از آن‌ها در محصولات مختلف باشیم.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات