زوم‌اَپ: بهترین اپلیکیشن اجرای شناور برنامه‌ها با Multitasking

چهارشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
با پیشرفته‌تر شدن سخت‌افزار گوشی‌های موبایل، امکان اجرای بازی‌های سنگین و مولتی‌تسکینگ از داغ‌ترین موضوعات مورد علاقه‌ی کاربران شده است. امروز یکی از بهترین اپلیکیشن‌های اندروید در زمینه‌ی مولتی‌تسکینگ و اجرای همزمان برنامه‌ها را معرفی خواهیم کرد. با زوم‌اپ همراه باشید.
تبلیغات

 مولتی‌تسکینگ در زبان ساده‌تر، به معنای اجرای همزمان چند نرم‌افزار به صورت هم‌زمان است. در حالت عادی شما قادر به استفاده از تنها یک نرم‌افزار در لحظه هستید و به طور مثال نمی‌توانید همزمان با مشاهده‌ی یک فایل ویدئویی، به ارسال پیامک نیز بپردازید. با مجهز شدن گوشی‌های موبایل به رم و پردازنده‌های قوی‌تر، گوشی‌های موبایل قدرت لازم برای اجرای چند نرم‌افزار به طور همزمان را نیز پیدا کرده‌اند. بر این اساس مبحث مولتی‌تسکینگ وارد گوشی‌های موبایل شد و برنامه‌های مختلفی برای آن نوشته شد به طوری که در بعضی گوشی‌های موجود در بازار مانند گلکسی‌نوت‌4 این امکان به طور پیش‌فرض قرار داده شده است و شما قادر خواهید بود برای مثال همزمان با مشاهده‌ی یک فایل ویدئویی، به گشت و گذار در مرورگر وب هم بپردازید. جذابیت این موضوع به قدری بود که کاربران گوشی‌های ضعیف‌تر نیز به دنبال راهی برای اجرای برنامه‌های شناور در گوشی‌هایشان بودند. توسعه‌دهندگان زیادی اقدام به ساخت اپلیکیشن‌‌های متفاوت برای وقوع این امر کردند که هیچ‌کدام از آن‌ها، آن طور که باید موفق به انجام این هدف نشدند. راه‌ها و اپلیکیشن‌های ابداعی آن‌ها یا با مشکلاتی همچون شرط روت بودن گوشی رو به رو بود، یا امکان اجرای روان در گوشی‌های ضعیف را نداشت.

اما Multitasking اپلیکیشنی است که به اعتقاد نگارنده، بهترین اپلیکیشن در زمینه‌ی اجرای نرم‌افزار‌های هم‌زمان، چه از لحاظ تعداد نرم‌افزارهای موجود در آن، و چه در سازگار بودن با گوشی‌های نه‌چندان جدید است که از تعداد بسیار زیادی برنامه و حتی بازی برای اجرا به صورت پنجره‌ی شناور پشتیبانی می‌کند. شاید تاکنون با اپلیکیشن‌هایی همچون Tiny Apps رو به رو شده باشید اما هیچ‌کدام از نرم‌افزار‌های یاد شده از جمله Tiny Apps، در مقابل اپلیکیشن MultiTasking حرفی برای گفتن ندارند. این اپلیکیشن با پشتیبانی از 24 اپلیکیشن و 4 بازی، کامل‌ترین نرم‌افزار در زمینه‌ی اجرای برنامه‌ها به صورت شناور و روی برنامه‌ی پس زمینه است که اکثر برنامه‌‌های مورد نیاز را در خود جای داده است. بر خلاف اپلیکیشن‌های مشابه، شما در این نرم‌افزار حتی قادر به اجرای چند بازی کم حجم نیز از جمله FlappyBird و Reversi خواهید بود که یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده‌ی این اپلیکیشن به حساب می‌آید. تصور کنید در اپلیکیشن وایبر منتظر پیغام دوستتان هستید، با کمک این اپلیکیشن می‌توانید به جای خیره شدن به کلمه‌ی Typing درج شده در پایین لیست پیام‌ها، خود را با FlappyBird سرگرم کنید.

multitaskapp3

نکته‌ی جالب این اپلیکیشن، پشتیبانی از تمام نرم‌افزارهایی است که احتمالا روزی به کارتان می‌آید. به این معنا که شاید اپلیکیشن لازمی وجود نداشته باشد که در این برنامه موجود نباشد. به یک مرورگر شناور که روی برنامه‌ی فعلی اجرا شود، یا ارسال و دریافت پیامک بدون خروج از برنامه‌ی در حال اجرا نیاز دارید؟ یک پلیرصوتی و تصویری چطور؟ فکر می‌کنید یک روز که مشغول انجام یک بازی یا تماشای یک فیلم هستید، ماشین حساب، دوربین موبایل یا حتی فایل‌منیجر گوشی لازمتان شود؟ نگران هیچ چیز نباشید. تمامی این اپلیکیشن‌ها به اضافه‌ی نرم‌افزارهای کاربردی و لازم دیگری همچون گالری عکس، مدیریت یادداشت، نقاشی، ضبط صدا، تایمر، مترجم آنلاین، چراغ‎قوه، قطب‌نما و تقویم موبایل در اختیار شما قرار دارد. همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد 4 بازی سبک نیز، شامل بازی‌هایی همچون FlapptBird، Reversi، Puzzle و Mines در این نرم‌افزار قرار داده شده است تا شما علاوه بر امکان اجرای عمده برنامه‌های لازم، قادر به انجام بازی در هنگام اجرای دیگر اپلیکیشن‌ها نیز باشید.

multitaskapp2

یکی دیگر از ویژگی‌های خوب این اپلیکیشن، نبود محدودیت در اجرای نرم‌افزارهاست. همان‌طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید به صورت همزمان  می‌توانید چندین اپلیکیشن را در حالت شناور اجرا کنید که البته این امر و اجرای روان برنامه‌ها بستگی به قدرت پردازنده و رم گوشی شما خواهد داشت.

نحوه‌ی کارکرد برنامه برخلاف ظاهر آن بسیار ساده است. بعد از نصب نرم‌افزار به تنظیمات آن مراجعه و گزینه‌ی Enable را روشن کنید تا برنامه فعال شود. حال تنها کار لازم کشیدن انگشت از سمت چپ نمایشگر به داخل است. بعد از انجام این کار یک منو شامل لیست تمام "اپلیکیشن‌های قابل اجرا به صورت شناور" در کنار صفحه‌ی نمایش باز خواهد شد و شما با کلیک روی هر کدام از نرم‌افزارهای موجود در لیست، قادر به اجرای آن‌ها خواهید بود. اجرا شدن نرم‌افزار با افکت‌های انیمیشنی ادغام شده است که از لحاظ گرافیکی نیز استفاده از این اپلیکیشن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. پنجره‌های باز شده قابلیت جا‎به‎جایی در هر کجای صفحه‌ی نمایش را نیز دارند.

اپلیکیشن Multitasking از پتانسیل بسیار بالایی برای تبدیل شدن به یک اپلیکیشن پراستفاده برخوردار است و تصور آن که به زودی نصب آن روی گوشی‌های موبایل به امری ضروری تبدیل شود دور از ذهن نیست. به گفته‌ی تیم توسعه‌دهنده‌ی این برنامه، در آپدیت‌های بعدی بازی‌ها و نرم‌افزارهای بیشتری نیز به آن اضافه خواهد شد که به هر چه کامل‌تر شدن آن کمک کند. در حال حاضر این اپلیکیشن به دو صورت رایگان و پولی منتشر شده است که تفاوت بین آن‌ها، نبود تبلیغات و وجود چند ابزار بیشتر در نسخه‌ی پولی است. برای اجرای این نرم‌افزار به اندروید 2.3 و بالاتر نیاز خواهید داشت و خوشبختانه روت بودن گوشی، از پیش‌نیاز‌های اجرای این اپلیکیشن به حساب نمی‌آید. برای دانلود این برنامه می‌توانید از لینک‌های زیر استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات