هرآنچه تا کنون در مورد گلکسی اس 6 سامسونگ می‌دانیم

سه‌شنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 7 دقیقه
ماه آینده سامسونگ از پرچمدار جدید خود یعنی گلکسی اس 6 و نسخه‌ی خمیده‌تر آن، گلکسی اس اج (یا گلکسی اس6 اج) رونمایی خواهد کرد. خوشبختانه برای ما اینترنت جایی است که چیزی در آن پنهان نخواهد ماند که به معنای مجموعه‌ای از اطلاعات و تصاویر فاش شده یا شایعات حول محور این دو دستگاه است.
تبلیغات

 سری محصولات گلکسی اس برای سامسونگ بسیار پر اهمیت هستند و نسل جدید آن‌ها به سادگی آینده‌ی این غول کره‌ای را مشخص خواهد کرد. سری گلکسی اس بیشترین فروش جهانی را در قیاس با سایر محصولات این شرکت داشته و یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود. به بیان دیگر، با در نظر گرفتن وضعیت پیچیده‌ی سامسونگ طی مدت گذشته، گلکسی اس 6 باید برگ برنده‌ی این کمپانی باشد. وضعیت سوددهی سامسونگ طی مدت اخیر بخاطر محصولات نه چندان جذاب و افزایش فشار رقابت با کاهش‌های پیاپی روبرو بوده است.

اما گلکسی اس اج، بیش از آنکه با هدف رکورد فروش تولید شده باشد، تلاش دارد ضمن جلب توجه عمومی به سمت محصول سامسونگ نقش نوآوری را در صنعت گوشی‌های هوشمند ایفا کند. مدت‌هاست به دلیل یکنواخت شدن سخت‌افزار و نرم‌افزار دستگاه‌های اندرویدی، رقابت خلاقانه میان شرکت‌های فعال در این حوزه بسیار کم‌فروغ شده است. گلکسی اس اج به دنباله روی از نوت اج دارای نمایشگری با گوشه‌ی خمیده خواهد بود که سامسونگ کاربردهای خاصی را برای آن تعبیه کرده است. ممکن است در گلکسی اس اج شاهد یک یا دو گوشه‌ی خمیده باشیم و این احتمال نیز وجود دارد که در نهایت این دستگاه در دو نسخه برای راست‌دست‌ها و چپ‌دست‌ها ارائه شود. در مجموع این محصول احتمالا بیش از آنکه مورد انتخاب عوام باشد، نوعی طرح اولیه به شمار خواهد رفت که به بلوغ و توسعه نیاز خواهد داشت.

حال که پیش‌زمینه ذهنی مناسبی در خصوص این دستگاه بدست آوردید، اجازه دهید به سراغ مسائل مهم‌تر برویم. در ادامه هرآنچه تصور می‌کنیم در خصوص گلکسی اس 6 و گلکسی اس اج می‌دانیم را مشاهده خواهید کرد.

ظاهر پرچمدار جدید سامسونگ چگونه است؟

به نظر می‌رسد سامسونگ سرانجام دست از سر پلاستیک بکار رفته در گلکسی اس 5 برداشته و برای پرچمدار جدید خود از بدنه‌ای فلزی استفاده خواهد کرد. پلاستیک به کار رفته در محصولات سری گلکسی اس با وجود تمام مزایایی که در اختیار کاربر و شرکت قرار می‌داد بصورت مرتب توسط منتقدان مورد هدف قرار می‌گرفت و موجب ایجاد موج منفی در مقابل سامسونگ شده بود.

حال به ادعای منابعی که مدعی دست پیدا کردن به شاسی و بدنه‌ی گلکسی اس  هستند، سامسونگ نیز در پرچمدار جدید خود همچون آیفون و دیگر رقبا از بدنه‌ی فلزی یکپارچه بهره خواهد برد. گلکسی اس 6 در روند توسعه‌ی خود «پروژه‌ی صفر» نامگذاری شده تا مبنایی برای ساخت پرچمدارهای بعدی باشد. مبنای صحیح برای ارائه‌ی دستگاه‌های بعدی یکی از مهم‌ترین اصول رقابت در بازار گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود.

2eb2add1fbe931b990d2aeb621449b29395fa097

این مساله مسلما در مقابل فریم پلاستیکی گلکسی اس 5 که تلاش می‌کرد حالتی فلزی را تداعی کند تغییر بزرگی محسوب می‌شود و می‌تواند از نظر ظاهر و حس لوکس بودن موجب قرارگیری پرچمدار جدید سامسونگ در رده‌ای مشابه با اچ‌تی‌سی وان یا آیفون اپل شود.

متاسفانه هنوز اطلاعات چندانی در خصوص ظاهر و جنس گلکسی اس اج (یا گلکسی اس6 اج) در دست نیست. با این حال انتظار داریم از طراحی کلی گلکسی اس 6 بهره برده و المان‌هایی را نیز از گلکسی نوت اج به امانت بگیرد. تصاویر مربوط به قاب‌های محافظ این دستگاه که اندکی پیش منتشر شده بود، نمایانگر وجود خمیدگی نمایشگر در هر دو سوی محصول جدید سری اج سامسونگ بودند. حال یا با محصولی خمیده از دو سو مواجه خواهیم شد، یا این دستگاه در دو نسخه با خمیدگی چپ یا راست عرضه می‌شود.

1ed9b4e56c7d707dbe806df9fe65f0f120a6beb5

مشخصات فنی گلکسی اس 6 چیست؟

گلکسی اس 6 سامسونگ بر اساس بنچ‌مارکی که تازه بدست آمده از این قرار خواهد بود: چیپ اختصاصی اکسینوس 7420 با لیتوگرافی 14 نانومتری، پردازنده گرافیکی Mali-T760، حافظه‌ی رم 3 گیگابایت، حداقل حافظه ذخیره‌سازی 32 گیگابایت و نمایشگر 5.1 اینچی QHD. این پرچمدار موفق شده در AnTuTu به امتیاز رکورد 60,978 دست پیدا کند.

باتری گلکسی اس 6 جدا می‌شود؟

در صورتی که سامسونگ به بدنه‌ی فلزی یکپارچه برای گلکسی اس 6 و گلکسی اس اج تن دهد، بنابراین در هیچ یک از دو دستگاه شاهد امکان جداسازی باتری نخواهیم بود. این مساله می‌تواند برای بسیاری از کاربران که به تعویض باتری خالی با پر در طول روز عادت کرده‌اند ناامید کننده باشد؛ اما با توجه به موج منفی به پا خواسته علیه رویکرد قبلی سامسونگ نمی‌توان به کره‌ای‌ها خرده گرفت. در هر صورت اغلب مصرف‌کنندگان بدنه‌ی یکپارچه را ترجیح می‌دهند.

صفحه‌نمایش گلکسی اس 6 چه اندازه خواهد بود؟

بر اساس گزارش سی‌نت، سامسونگ در حقیقت تصمیم گرفته در گلکسی اس 6 اندازه‌ی نمایشگر را کاهش دهد. این گزارش ادعا می‌کند سامسونگ این بار بجای 5.1 اینچ، از نمایشگر 5 اینچی در پرچمدار خود استفاده خواهد کرد که با نتایج بنچ مارک گلکسی اس 6 که به تازگی بدست آمده در تضاد است. این بنچ مارک ضمن مشخص کردن مشخصات فنی گلکسی اس 6، خبر از نمایشگر 5.1 اینچی برای این پرچمدار می‌دهد.

e8e90cb3ce8fadc5fbbf9bcbbf517a0977425447

البته وب‌سایت فون‌آرنا نیز با در نظر گرفتن تعدادی شایعه، به اندازه‌ای میان 5.2 تا 5.5 اینچ برای گلکسی اس 6 اشاره می‌کند. در این قسمت نیز خبر چندانی از گلکسی اس اج به گوش نمی‌رسد اما احتمالا با اندازه‌ی نسبتا مشابهی روبرو خواهیم شد.

از نظر رزولوشن نمایشگر، به نظر می‌رسد گلکسی اس 6 نیز به دسته‌ی QHD پیوسته و این بار به جای پنل HD سال پیش، رزولوشن 1440 در 2560 را بر بستر باکیفیت Super AMOLED ارائه خواهد کرد. مسلما این تغییر بزرگی از نظر فنی به شمار می‌رود اما در واقع، بسیاری افراد قادر به تشخیص تفاوت میان این دو سطح رزولوشن نیستند. بنابراین تفاوت انقلابی از نظر کیفیت و شفافیت تصویر میان رزولوشن‌های HD و QHD در نمایشگر کوچک گوشی‌های هوشمند دیده نخواهد شد.

دوربین گلکسی اس 6 چگونه خواهد بود؟

گلکسی اس 5 با یک دوربین 16 مگاپیکسلی همراه شد که تصاویر فوق‌العاده‌ای در شرایط عادی به ثبت می‌رساند اما در شرایطی با روشنایی پایین با مشکلاتی مواجه بود. گلکسی نوت 4 اندکی این مساله را در شرایط نور کم بهبود داد و ضمن مجهز شدن به لرزشگیر اوپتیکال موفق شد امتیازات خوبی از بخش دوربین کسب کند.

b42f577cbf9444f40d0874121568c54bb4ba4f1e

در خصوص گلکسی اس 6، سم‌موبایل ادعا می‌کند سامسونگ از یک حسگر 16 یا 20 مگاپیکسلی با لرزشگیر اوپتیکال در دوربین استفاده خواهد کرد که بر اساس نتایج بنچ‌مارک بدست آمده، سنسور 20 مگاپیکسلی محتمل‌تر خواهد بود. امید می‌رود سامسونگ در گلکسی اس 6 به روند بهبود دوربین خود ادامه داده و ضمن ارتقای کیفیت کلی تصویربرداری، مشکلات ناشی از نور اندک محیط را نیز تا حدودی برطرف کند.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی گلکسی اس 6 چقدر خواهد بود؟

بر اساس مجموعه‌ای از شایعات، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج انتخاب میان حافظه‌ی 64GB ،32GB و 128GB را در اختیار کاربر قرار خواهند داد. آیفون اپل ابتدا با ارائه‌ی نسخه‌ی 16 گیگابایتی مسیر خود را آغاز کرد و سپس به ارائه‌ی دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی جهش کرد.

بنابراین کاربر به اندازه‌ی کافی فضا برای ذخیره‌ی موسیقی، تصاویر، فیلم و سایر محتوای مورد علاقه‌ی خود در اختیار خواهد داشت. البته باید این مساله را نیز در ذهن داشت که احتمالا نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی هر کدام حدود 100 و 200 دلار گران‌تر از نسخه‌ی 32 گیگابایتی خواهند بود.

گلکسی اس 6 اسکنر اثرانگشت خواهد داشت؟

 به گزارش سم‌موبایل، گلکسی اس 6 به یک حسگر اثرانگشت جدید و دقیق‌تر مجهز خواهد شد که عملکرد این قسمت از پرچمدار سامسونگ را به شکل قابل توجهی بهبود خواهد بخشید.

d82af5ddaec87fbf47e33e95c6005c8311c576ff

این گزارش اعلام می‌کند که همچنان با سنسور جدید نیز امکان استفاده از PayPal، وارد شدن به وب‌سایت‌ها و باز کردن قفل صفحه‌نمایش وجود خواهد داشت؛ با این تفاوت که پاسخگویی و عملکرد بهتری را شاهد خواهیم بود.

نرم‌افزار گلکسی اس 6 چگونه خواهد بود؟

گوشی هوشمند سامسونگ مسلما مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید گوگل خواهد بود. اما سامسونگ سابقه‌ی خاصی در افزودن امکانات متنوع و سنگین کردن رابط کاربری و نرم‌افزارهای خود دارد. در هر حال گفته می‌شود این بار سامسونگ روال پی گرفته شده در گلکسی نوت 4 را ادامه خواهد داد و ویژگی‌های اضافی را از سیستم‌عامل خود حذف خواهد کرد. این خصوصیات احتمالا در قالب اپلیکیشن‌های جداگانه از طریق مارکت اختصاصی گلکسی سامسونگ یا گوگل پلی در اختیار کاربر قرار خواهد گرفت. به این شکل مشکلات بسیاری نیز که بر سر راه ارائه‌ی بروزرسانی‌های اندروید بوجود آمده مرتفع خواهد شد.

سامسونگ ماه آینده از پرچمدار گلکسی اس 6 رونمایی خواهد کرد که از همه نظر دستگاهی بسیار مهم برای این کمپانی به شمار خواهد آمد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات