شایعات: سونی سال آینده تنها دو پرچمدار مجهز به پردازنده اسنپدراگون 820 معرفی می‌کند

سه‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
رفته‌رفته با نزدیک شدن به نمایشگاه CES 2016 بازار شایعات و گمانه‌زنی‌ها پیرامون شرکت‌های مختلف و محصولات آنها قوت می‌گیرد. این بار شایعه شده که سونی سال آینده تنها دو پرچمدار با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ را معرفی خواهد کرد که هیچکدام از آنها در CES 2016 رونمایی نمی‌شوند.
تبلیغات

این کمپانی ژاپنی توانسته با سه گوشی اکسپریا زد ۵، زد کامپکت و زد ۵ پرمیوم که در جریان رویداد IFA 2015 برلین معرفی شدند، طرفداران زیادی را جلب کند. چندی پیش خبری منتشر شده بود که این تولیدکننده قصد دارد سری زد ۶ را به صورت اکسپریا زد ۶ مینی ۴ اینچی، زد ۶ کامپکت ۴.۶ اینچی، زد ۶ با نمایشگر ۵.۲ اینچ، زد ۶ پلاس با نمایشگر ۵.۸ اینچ و در نهایت زد ۶ اولترای ۶.۴ اینچی معرفی کند. گفته می‌شود ۴ مدل از سری زد ۶ به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز خواهند شد.

با این وجود شایعه‌ی جدیدی منتشر شده که ادعا می‌کند سونی قصد ندارد تعداد زیادی اکسپریا زد ۶ را روانه بازار کند و تنها دو دستگاه جدید از این خانواده در سال ۲۰۱۶ رونمایی خواهد شد. به گفته‌ی وب‌سایت cnBeta، احتمالا سونی یکی از این گوشی‌ها را در ماه می معرفی می‌کند که فروش آن از ماه ژوئن آغاز خواهد شد و دستگاه دیگر در ماه سپتامبر و جریان رویداد IFA 2016 رونمایی می‌شود که از ماه اکتبر وارد بازار می‌شود. با این اوصاف به نظر می‌رسد اگر این شایعه صحت داشته باشد سونی در نمایشگاه CES 2016 هیچ پرچمداری نخواهد داشت و با توجه به اینکه تنها دو ماه از عرضه‌ی سری اکسپریا زد ۵ می‌گذرد، این تصمیم منطقی به نظر می‌رسد.

این منبع خبری مدعی شده است هر دو گوشی به پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۲۰ مجهز شده است و برای اولین بار از بدنه‌ی فلزی بهره خواهند برد. به علاوه cnBeta می‌گوید برخلاف اکسپریا زد ۵ سونی، هیچکدام از پرچمداران آتی این شرکت از نمایشگر 4K استفاده نمی‌کنند.

این ادعا با برنامه‌ی معمول سونی برای معرفی دو پرچمدار در یک سال نیز سازگاری دارد. سونی تا قبل از سال ۲۰۱۵ از چرخه‌ی شش ماه برای معرفی پرچمداران جدید خود بهره می‌برد که از سال جاری این چرخه متوقف شده است و آخرین محصولاتی که براساس این چرخه وارد بازار شدند، گوشی‌های سری اکسپریا زد ۳ مانند زد ۳ پلاس یا زد ۴ وی بود. البته این گوشی‌ها اختلاف کمی با یکدیگر دارند.

در نهایت به نظر می‌رسد این گمانه‌زنی‌ها را باید همچنان در حد شایعاتی بدانیم که با گذشت زمان و به دست آمدن اطلاعات بیشتر صحت یا عدم صحت آنها مشخص خواهد شد.

منبعphonearena

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات