Roku فناوری استریم ویدئوهای 4K را در CES 2015 معرفی کرد

دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Roku در جریان نمایشگاه CES 2015 از برنامه‌های خود برای پخش انواع محتوای 4K روی ست‌تاپ‌باکس‌ها و تلویزیون‌های پشتیبان‌کننده از رزولوشن 4K پرده برداشت.
تبلیغات

کمپانی Roku یا سرویس پخش‌کننده‌ی استریم روکو شامل ست‌تاپ باکس‌هایی است که توسط این کمپانی توسعه یافته‌اند. روکو داده‌های مورد نیاز خود را از شرکای این کمپانی که در واقع سرویس‌های استریم‌کننده‌ی ویدئو‌ها است، با استفاده از ارتباط بی‌سیم با اینترنت روتر دریافت می‌کند و داده‌های دریافتی را با استفاده از کابل HDMI یا کابل ویدئو و صوت، در تلویزیون به نمایش می‌گذارد. این کمپانی از برنامه‌های خود برای پخش محتوای 4K در تلویزیون‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند، پرده برداشت.

روکو همچنین از برنامه‌ی خود برای استفاده روی تلویزیون‌های هوشمند 4K نیز پرده برداشت که با ارائه‌ی گواهی به تولیدکنندگان تلویزیون‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. اولین شریک سخت‌افزاری این کمپانی که تصویر محصول آن را مجهز به مدل تلویزیون روکو ملاحظه می‌کنید، TCL است. روکو بازه‌ی زمانی کنونی را برای ورود به بازار تلویزیون‌های 4K مناسب دیده؛ چراکه قیمت‌ها در این حوزه به سرعت در حال کاهش است.

براساس گزارشی که توسط بیزینس اینسایدر منتشر شده، قیمت تلویزیون‌های 4K‌ در فاصله‌ی سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ به اندازه‌ی ۹۰ درصد کاهش یافته است. در حال حاضر روکو تی‌وی بیش از ۲۰۰۰ کانال را پشتیبانی می‌کند.  هنوز روکو زمان مشخصی را برای عرضه‌ی سرویس 4K‌ خود عنوان نکرده است.همچنین اطلاعاتی از قیمت‌های تعیین شده برای استفاده از این محصول نیز توسط این کمپانی ارائه نشده.

کلیه‌ی مقالات مربوط به نمایشگاه را در آدرس zoomit.ir/ces-2015/ مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات