نکسوس 6 به خاطر اپل نتوانست از سنسور اثر انگشت استفاده کند!

سه‌شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
مطالعه 1 دقیقه
استفاده از سنسور‌ اثر انگشت در گوشی‌های‌هوشمند در دو سال اخیر به یکی از ویژگی‌های اصلی تبدیل شده است. اطلاعات جدید برگرفته از مصاحبه‌ی مدیرعامل پیشین موتورولا نیز حکایت از این دارد که گودی پشت این گوشی‌هوشمند در اصل برای قرار گرفتن سنسور اثر انگشت طراحی شده بود.
تبلیغات

استفاده از فاکتورهای بیولوژیک برای سنجش صلاحیت کاربران برای استفاده از گجت‌های‌هوشمند در چند سال اخیر طرفداران خاص خود را پیدا کرده است و کمپانی‌های تولیدکننده نیز برای جلب رضایت کاربران از این نوع سنسور در گجت‌های خود استفاده می‌کنند که می‌توان برای نمونه‌ به سامسونگ و اپل اشاره کرد. براساس اطلاعات برگرفته از مصاحبه‌ی دنیس وودساید، مدیرعامل پیشین کمپانی موتورولا، این کمپانی نیز برای تعبیه سنسور اثرانگشت در گودی پشت نکسوس 6 برنامه‌ریزی کرده بود که این موضوع در لحظه‌ی آخر کنسل شد.

وی در این خصوص گفت:

دلیل وجود گودی در پشت گوشی‌ هوشمند، تعبیه‌ی سنسور اثر انگشت بود که در لحظات آخر این موضوع به دلیل خرید کمپانی تولید سنسورهای اثر انگشت توسط اپل، کنسل شد. Authentec بهترین کمپانی فعال در این زمینه بود و گزینه بعدی نیز تنها تولیدکننده‌ی موجود در بازار بود که باید نیاز متقاضیان بسیاری را پاسخ می‌داد که از این‌رو در آخرین مراحل تصمیم گرفتیم تا از سنسور اثرانگشت استفاده نکنیم.

اطلاعات ارائه شده توسط مدیرعامل پیشین موتورولا، گزارش منتشر شده توسط Ars Technica را در مورد وجود کدهایی مربوط به سنسور اثرانگشت تایید می‌کند. نظر شما در این خصوص چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات