بکارگیری فناوری Token در آیفون 6 و تجهیز اپل استورها به ترمینال‌های NFC برای انجام خرید‌های الکترونیک

دوشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که در‌ وب‌سایت Bank Innovation منتشر شده، اپل درصدد استفاده از فناوری Token‌ها در آیفون ۶ به‌منظور انجام خرید‌های الکترونیک از طریق NFC است که اخبار و شایعات بسیاری وجود این فناوری در آیفون ۶ را تایید کرده‌اند. در کنار انتشار این گزارش، تجهیز برخی از اپل‌استورها به ترمینال‌های NFC نیز صحت گزارش منتشر شده را تایید می‌کند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

فناوری استفاده از Token‌ها یا Tokenization یکی از فناوری‌هایی است که در صنعت بانکداری بسیار مرسوم است و حتی اغلب بانک‌های داخلی نیز از این فناوری استفاده می‌کنند. مطمئناً قطعات الکترونیکی کوچکی را دیده‌اید که شبیه به ماشین‌حساب‌های کوچک هستند و در هر بار نیاز به ورود به حساب کاربری در بانک رمزی یک بار مصرف را تولید می‌کنند؛ قطعات الکترونیکی کوچک شبیه به ماشین حساب را که رمزهای یکبار مصرف را تولید می‌کنند، اصطلاحاً Token نام گرفته‌اند و فناوری مورد استفاده را که با استفاده از الگوهایی چون تاریخ، نام‌کاربری و شماری از اطلاعات دیگر یک رمز یکبار مصرف امن تولید می‌کند را Tokenization‌ می‌نامند.

همانطور که گفتیم گزارش‌هایی منتشر شده که در آن‌ها به استفاده‌ی اپل از این فناوری در تلفن‌های‌هوشمند خود اشاره دارد. اپل در این مورد پتنتی را نیز به ثبت رسانده است. در این پتنت اپل برای استفاده از این روش برای ارسال داده‌های حساس که از بین می‌روند بین دو ابزار الکترونیک توضیح داده است. این گزارش همچنین به اخبار و شایعات مطرح شده در مورد استفاده از NFC در محصولات آتی اپل که شامل آی‌واچ و آیفون ۶ نیز می‌شود، اشاره کرده است که تراشه‌های مورد استفاده در آن توسط NXP تولید خواهند شد. همچنین این گزارش اشاره‌ای نیز به تجهیز برخی از اپل‌استورها به ترمینال‌های Verifone MX 915 دارد که با استفاده از NFC پرداخت‌‌ها را تسهیل می‌کنند.

پیش‌تر شاهد انتشار گزارش‌هایی بودیم که حکایت از پشتیبانی از سیستم پرداخت اپل توسط کمپانی‌هایی چون ویزا، مستر‌کارت و آمریکن‌اکسپرس داشت. همچنین شنیده‌هایی نیز مبنی بر احتمال همکاری اپل با برخی فروشگاه‌ها چون Walgreens، CVS و شماری دیگر دارند.

انتظار می‌رود اپل سیستم‌ پرداخت موبایل خود را در جریان مراسم روز سه‌شنبه‌ی خود معرفی نماید. برای اطلاع از آخرین اخبار در مورد مراسم اپل با زومیت همراه باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات