نگاه نزدیک زومیت به تبلت سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت

جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱
مطالعه 5 دقیقه
تبلت سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت مشخصات پرچم‌دار سونی را به ارث برده و از وزن سبک و بدنه‌ایی باریک برخوردار است. این  تبلت اولین ۸ اینچی سونی است که قرار است ویژگی‌های یک دستگاه رده بالا را به کاربر ارائه کند. در ادامه به آن نگاهی خواهیم انداخت و با کم و کیف مشخصات و ویژگی‌های این تبلت بیشتر آشنا خواهیم شد.
تبلیغات

صفحه نمایش بسیار خوب ۸ اینچی، ضخامتی بسیار کم در حد ۶.۴ میلی‌متر و وزن ۲۷۲ گرمی،‌ همان مشخصات فنی است که مهندسان سونی پس تلاش‌های خود به آن دست یافته‌اند. در جیب گذاشتن تبلت مستطیلی شکل مثل «زد ۳ تبلت کامپکت» تقریبا غیر ممکن است و باید قید این مورد را بزنید. سونی در ادامه استفاده از زبان طراحی همیشگی خود سعی کرده تبلتی کوچکتر از ۱۰ اینچ تولید کند و مثل همیشه لقب دستگاه‌های مینی‌ این شرکت، که سونی به آن کامپکت می‌گوید را به آن نسبت بدهد. راستش را بخواهید اولین ایرادی که می‌توان به تبلت جدید سونی وارد کرد، نام آن است! به نظرم حداقل نیمی از خریدارن تبلت ۸ اینچی این شرکت قادر به بیان نام کامل محصول خود نخواهند بود. یک بار با هم بخوانیم: Xperia Z3 Tablet Compact!

Xperia Z3 Tablet Compact

در نگاه اول به اکسپریا تبلت زد ۳، آنچه بیش از هر چیز نظر من را به خود جذب کرد، وزن بسیار سبک و ضخامت بسیار کم این تبلت است. این موضوع باعث می‌شود تا حمل تبلت بسیار آسان شود و به راحتی به توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد و البته لذت هم برد. وزن کم تبلت باعث می‌شود تا در هنگام استفاده طولانی مدت نیز احساس خستگی نکنید. باریکی تبلت در کنار طراحی مسطح آن جلوه‌ی زیبایی به تبلت بخشیده و حالا که سونی از طراحی معروف به OmniBalance خود در یک تبلت ۸ اینچی نیز بهره برده می‌توانیم امیدوار باشیم که دیگر فرم‌فکتوری باقی نمانده که این طراحی را نداشته باشد و شاید در آینده‌ی نزدیک سونی نسبت به تغییر این طراحی اقدام کند. با این حال نمی‌توان از حق گذشت که تبلت زد ۳ سونی از نظر جلوه‌ی ظاهری و کیفیت ساخت در سطح بسیار بالایی قرار داد و سونی به خوبی توانسته با حفظ کیفیت دستگاه، وزن و ضخامت آن را کاهش دهد.

به لطف مودم‌ پر سرعت LTE و توانایی برقراری تماسی که در این دستگاه تعبیه شده می‌توانید به کمک هدفون‌های بلوتوث تماسی راحت را برقرار کنید. توانایی ارتباطی NFC یکی دیگر از قابلیت‌های این دستگاه است که در پرداخت‌های الکترونیک به کمک شما می‌آید. گرچه خرید محصولات مختلف با استفاده از یک تبلت ۸ اینچی بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

اکسپریا زد ۳ تبلت

پردازنده چهار هسته‌ای با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز از نوع Snapdragon 801، حافظه رم ۳ گیگابایت، صفحه نمایش TFT با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ از ویژگی‌های مهم این تبلت محسوب می‌شوند.

خوشبختانه تبلت سونی از درگاه کارت‌های میکرو SD نیز پشتیبانی‌ می‌کند و می‌توان با میکرو SD‌ها تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی بیشتر را به این دستگاه اضافه کرد.  

اکسپریا زد ۳ تبلت

وزن سبک، وضوح تصویر بالا و اسپیکر‌های قدرتمند دوگانه استریو در بخش جلویی دستگاه کمک می‌کنند که تبلت برای کاربر تبدیل به گزینه‌ای عالی در هنگام تماشای فیلم و انجام بازی‌های مختلف شود. ممکن است اسپیکر‌های دستگاه به قدرتمندی BoomSound نباشند اما بهبود بسیار فراوانی را نسبت به تبلت‌های موجود در بازار نشان می‌دهند. همچنین قرار گرفتن حفره جای‌گذاری هدفون نیز اکنون در بالا و سمت راست (در حالت عمودی) دستگاه تعبیه شده تا در زمان در دست گرفتن تبلت به صورت افقی متوجه تصمیم مناسب سونی در تغییر محل حفره اسپیکر و راحت‌تر شدن تماشای فیلم و کار کردن با تبلت بشوید. 

Xperia Z3 Tablet Compact

دوربین تبلت سونی اکسپریا زد ۳ کامپکت، ۸.۱ مگاپیکسل در عقب و ۲.۲ مگاپیکسل در جلو است. صفحه نمایش و اندازه کلی دستگاه بزرگ است به همین دلیل احتمالا گرفتن عکس‌های سلفی با آن بسیار سخت خواهد شد. شبیه به دیگر محصولات رده بالای سونی، این تبلت نیز دو مجوز IP65 و IP68 را به معنی ضد آب بودن دستگاه بدست آورده است.

همانطور که پیش از این در نگاه نزدیک به اکسپریا زد ۳ گفتیم، تنها برخی محصولات جدید سونی از قابلیت ریموت پلی (بازی از راه دور) برخوردارند که اکسپریا زد ۳ تبلت کامپکت نیز از جمله این محصولات است. در ابتدای مطلب نیز گفتیم که صفحه نمایش واضح و زیبای این تبلت برای انجام بازی‌ها، بسیار لذت بخش است و اگر قابلیت ریموت پلی با پلی استیشن چهار را به آن اضافه کنیم، لذت اینکار دو چندان خواهد شد. البته هنوز زمان فراهم شدن این امکان برای دستگاه‌های جدید سونی مشخص نشده اما امیدواریم سونی به زودی ویژگی ریموت پلی را برای اکسپریا‌های جدید مهیا کند.

اکسپریا زد ۳ تبلت

 کلیه امکانات مختلفی که در بررسی اکسپریا زد تبلت به آن‌ها اشاره کردیم در زد ۳ تبلت نیز وجود دارد و در واقع می‌توان این تبلت را برادر کوچک‌تر زد ۳ دانست. اگر از زد ۲ تبلت خوشتان می‌آمد و آرزوی نسخه‌ی ۸ اینچی آن را داشتید بدون شک از استفاده از زد ۳ تبلت لذت خواهید برد.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات