گوگل، Android Auto را تا پایان سال جاری میلادی برای خودروها منتشر می‌کند

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی دستور راهنمای توسعه‌دهندگان را برای اَپ‌هایی که در نرم‌افزار ماشین این شرکت بکار خواهند رفت، ارائه کرده است. حالا دیگر هواداران اندروید می‌توانند به خودروی خود هم حال و هوای اندرویدی بدهند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

انتظار می‌رود تا Android Auto تا پایان سال جاری میلادی ارائه شود. اندروید اُتو این قابلیت را به هواداران اندروید می‌دهد تا بتوانند در داخل ماشین خود به لطف صفحه نمایش‌های لمسی بزرگ از نرم‌افزارهای اندرویدی استفاده کنند.

do 01 switcher

اما نرم‌افزارهای اندروید اُتو نرم‌افزارهایی برای موبایل یا تبلت هستند که وقتی روی گوشی هوشمند شما نصب باشند توسط سیستم اتومبیل شناخته می‌شوند و قابلیت کاربردی آنها بر روی داشبورد اندروید اُتوی خودروی شما فعال می‌گردد. به این ترتیب شما قادر خواهید بود تا اعلانات خود را در خودروی خود دریافت کنید، پخش موسیقی و همچنین فرمان‌های صوتی نیز به این ترتیب مدیریت می‌شوند. این امر به این معنی است که نرم‌افزارهای اختصاصی خودرو در راه نیستند بلکه محتوای مورد نیاز خودروها در نرم‌افزارهای فعلی گوشی‌ها و تبلت‌های اندرویدی افزوده می‌شود.

auto 02

به عبارت دیگر اندروید اُتو شباهت زیادی به پلت‌فرم پوشیدنی گوگل دارد. در اندروید ویر نیز شما باید علاوه بر نصب نرم‌افزارها در گجت پوشیدنی خود، آنها را در گوشی هوشمند خود هم نصب کنید. اما این تنها شباهت بین اندروید ویر و اندروید اُتو نیست. گوگل در اندوید اُتو نیز کنترل کاملی بر رابط کاربری دارد و شرکت‌های تولیدکننده‌  اجازه ندارند تا پوسته‌ها و قالب‌های سفارشی خاص خود را ارائه کنند.

png

توسعه‌دهندگان نرم‌افزارها باید برای هر نرم‌افزار یک الگوی رنگی برای حالت روز و حالت شب طراحی کنند. اگرچه گوگل دست توسعه‌دهندگان اندروید را برای ارائه‌ی نرم‌افزارهای مختلف اندرویدی با سلیقه شخصی باز گذاشته ولی این غول فناوری اصرار زیادی دارد تا ظاهر اندروید اُتو در تمام خودروها یکسان باشد. این امر به رانندگان کمک می‌کند تا با یک نگاه به اطاعات مورد نیاز خود دست یابند و حتی در هنگام کار با نرم‌افزارهایی که تازه نصب شده‌اند هم با مشکلی مواجه نشوند.

به نظر شما اندروید اُتو در مصاف با CarPlay اپل موفق خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات