شایعه: Xplay 5 ویوو اولین تلفن مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 810 خواهد بود

دوشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
یکی از تلفن‌هایی که گفته می‌شود به زودی با پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام روانه بازار خواهد شد، Vivo Xplay 5 است. شایعات حاکی از آنند که پرچمدار ویوو، در دسامبر ۲۰۱۴ یا ژانویه ۲۰۱۵ با تراشه اسنپ‌دراگون 810 کوالکام روانه بازار خواهد شد.
تبلیغات

بنا به گفته‌های پن ژیوتانگ، تحلیلگر چینی حوزه تکنولوژی، تراشه اسنپ‌دراگون 810 احتمالا در یکی از ابزارهای Find 9 اوپو، Mi5 شیائومی یا Xplay 5 ویوو به کار گرفته خواهد شد. از بین این سه گزینه، مورد آخر زودتر از بقیه معرفی خواهد شد. منابع متنوعی ادعا کرده‌اند که پرچمدار جدید ویوو اواخر سال ۲۰۱۴ یا ژانویه ۲۰۱۵ با پردازنده ۶۴ بیتی کوالکام روانه بازار خواهد شد.

تراشه ۶۴ بیتی کوالکام

تراشه اسنپ‌دراگون 810 یکی از پردازنده‌های مهم کوالکام محسوب می‌شود، چرا که اولین تراشه ۶۴ بیتی رده پرچمدار این کمپانی محسوب می‌شود. این چیپ نیر همچون اسنپ‌دراگون 808 از معماری big.LITTLE آرم استفاده می‌کند که از چهار هسته Cortex-A57 و چهار هسته Cortex-A53 بهره‌مند است. تراشه بنا به کاربرد اپلیکیشن از این هسته‌ها به شکل بهینه استفاده می‌کند تا هم کارایی بالایی ارائه کند و هم عمر باتری فدای فدرت پردازشی بالا نشود.

نکته جالب این است که کوالکام همیشه معتقد بود، هسته‌های پردازشی بهتر و باکیفیت‌تر، مهم‌تر از تعداد بیشتر هسته‌های است. زمان همه چیز را عوض می‌کند!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات