۳+۳+۳ ویژگی محصولات سه‌گانه‌ی اکسپریا Z3 سونی که شاید از آن مطلع نباشید

چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳
مطالعه 5 دقیقه
سونی در ادامه‌ی سیاست‌ ارائه‌ی یک پرچمدار در بازه‌ی زمانی ۶ ماهه، اکسپریا Z3 را به‌همراه اکسپریا Z3 کامپکت و همچنین اکسپریا Z3 تبلت کامپکت معرفی کرد. این کمپانی مجالی برای بیان تمام قابلیت‌های محصولات جدید سه‌گانه‌ی خود در جریان برگزاری IFA 2014 نیافت، از این‌رو در ادامه به بررسی ۳+۳+۳ قابلیت سری محصولات اکسپریا Z3 خواهیم پرداخت. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 پرداخت با NFC

سونی جزو کمپانی‌های پیشرو در استفاده از فناوری NFC است. تقریبا تمام ابزارهای موبایل این شرکت از این فناوری پشتیبانی می‌کنند. هم اکنون سونی بیش از ۱۶۰ محصول مجهز به NFC دارد. اما وجود چنین امکانی در تلفن‌‌های‌هوشمند سری اکسپریا به معنای امکان انجام پرداخت‌ها از طریق ارتباط امن NFC است که برای اولین بار در اکسپریا S در سال ۲۰۱۲ مورد استفاده قرار گرفت و سابقه‌ی چند ساله در محصولات سونی دارد. اگر با NFC آشنا نیستید، مقاله‌ی «NFC چیست و چطور از آن استفاده کنیم» مراجعه کنید.

بهینه‌سازی صدا برای کار در هدفون‌های سونی

حتماً به این موضوع توجه کرده‌اید که هدفون‌های مختلف، صدای متفاوتی را ارائه می‌کنند. محصولات سری اکسپریا Z3 طوری طراحی‌ شده‌اند که هدفون‌های مختلف سونی را تشخیص داده و براساس آن‌ها بهترین تنظیمات را اعمال کنند تا نهایت کیفیت را در اختیار شما قرار دهند. برای فعال سازی این قابلیت تنها کافی است به قسمت Setting > Sound > Audio Settings > Headphone مراجعه کنید تا بهترین صدای خروجی را تجربه کنید.

Xperia Z3

Pause در حال فیلم‌برداری

احتمالا بارها برای شما پیش آمده تا در زمان فیلم‌برداری با استفاده از تلفن‌‌هوشمند خود نیاز به Pause کردن و نه توقف کامل ویدئو داشته باشید. از این پس می‌توان از این قابلیت در سری اکسپریا Z3 سونی استفاده کرد، بطوریکه با فشردن کلید Pause در زمان مورد نظر و سپس آن‌پاز کردن ویدئو، کلیپ‌های متعددی را در قالب یک فایل ویدئویی ذخیره کرد.

فیلم‌برداری از صفحه‌ی نمایش

اندروید امکان عکس‌برداری از صفحه‌ی نمایش را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اما سری محصولات اکسپریا Z3 سونی پا را فراتر گذاشته و قابلیتی جدید و کاربردی را برای استفاده‌ی کاربران ممکن کرده و آن امکان فیلم‌برداری از صفحه‌ی نمایش است. برای استفاده از این قابلیت کافی است تا کلید پاور را چند لحظه‌ پایین نگه دارید و سپس گزینه‌ی Record Screen را انتخاب کنید که از این لحظه فیلم‌برداری از صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند آغاز می‌شود. این قابلیتِ بسیار کاربردی را می‌توان برای تهیه‌ی فیلم‌های آموزشی، ثبت گیم‌پلی یک بازی و انواع کاربردها استفاده کرد.

XPERIA Z3

دسترسی سریع‌تر به تنظیمات

 تنظیمات یک تلفن‌هوشمند اندرویدی از جمله‌ی بخش‌هایی است که کمی پیچیده است. سونی سعی دارد تا در حد ممکن این تنظیمات را به‌سوی سادگی و سهولت کاربردی سوق دهد و در این راستا امکان دسترسی سریع‌تر به بخش تنظیمات را نیز در سری محصولات اکسپریا Z3 فراهم کرده است. با کشیدن دو انگشت به سمت پایین می‌توان وارد بخش تنظیمات شده و با کشیدن و رها کردن تنظیمات پرکاربرد به نوار مشخص شده، در دفعات بعدی بتوان در کسری از ثانیه به این بخش از تنظیمات دسترسی پیدا کرد.

عمر باتری ۲ هفته‌ای

براساس اطلاعات منتشر شده توسط سونی، اکسپریا Z3 قادر است تا با استفاده از یک بار شارژ تا ۲ روز بدون شارژ به فعالیت ادامه دهد. اما در صورتی که قابلیت STAMINA فعال شود این زمان طولانی‌تر خواهد شد. در صورتی که Ultra STAMINA نیز فعال شود باز هم شاهد مقاومت باتری در بازه‌ی زمانی طولانی‌تری خواهیم بود، بطوریکه تخمین زده می‌شود که در صورت شارژ بودن کامل باتری و قرار گرفتن در حالت Ultra Stamina می‌توان بدون نیاز به شارژ اکسپریا Z3 را بیش از یک هفته مورد استفاده قرار داد. اکسپریا Z3 از یک باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد.

Xperia Z3

چرخش صفحه‌ی نمایش براساس حالت در دست گرفتن

یکی دیگر از قابلیت‌های کاربردی تلفن‌های‌هوشمند اندرویدی که بعضاً مزاحم کاربران می‌شود، تغییر زاویه‌ی صفحه‌‌ی نمایش براساس حرکت تلفن در دست است. سونی در محصول جدید خود از قابلیتی به نام Smart Screen Rotation بهره برده که براساس نحوه‌ی در دست گرفتن ابزار به صورت هوشمندتری تصمیم به تغییر زاویه‌ی صفحه‌ی نمایش می‌کند که در این حالت از تغییرات ناخواسته که بیشتر در زمان استفاده از تلفن‌هوشمند در حالت درازکش پیش می‌آید، جلوگیری خواهد شد.

ژست‌های جدید

با دوبار لمس مداوم صفحه‌ی نمایش می‌توان این قابلیت‌ها را فعال کرد که شامل دریافت هوشمند تماس نیز می‌شود. این قابلیت امکان پاسخ دهی به تماس‌های دریافتی در اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت را تنها با نزدیک کردن گوشی به گوش امکان‌‌پذیر می‌کند. زمانی که تلفن‌هوشمند را در دست دارید، Smart Backlit Control نور صفحه‌ی نمایش را روشن نگه می‌دارد تا در صورت استفاده از تلفن‌هوشمند نیازی به لمس صفحه به‌منظور روشن کردن آن نباشد، اما در زمانی که تلفن‌هوشمند را در دست ندارید، بسته به تنظیمات گوشی، صفحه‌ی نمایش بصورت خودکار خاموش خواهد شد.

Smartband talk

باز کردن قفل با استفاده از ابزار‌های جانبی بلوتوث یا دست‌بند‌های هوشمند

در صورتی که دست‌بند هوشمند اسمارت‌بند یا اسنارت‌بندتاک سونی را در اختیار داشته باشید، می‌توان براحتی و با نزدیک شدن به تلفن‌هوشمند، قفل آن را باز کرد. البته باز کردن قفل تنها محدود به این دست‌بند‌ها نشده و حتی می‌توان از طریق انواع هدست‌ها و گجت‌ها با قابلیت ارتباط بلوتوث از این امکان بهره‌مند شد. کافی است تا از طریق منوی Settings > Security > Screen Lock > Bluetooth Unlock ابزار مورد نظر را شناسانده و از این امکان بهره برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات