سرویس استریم Playstation Now به زودی میزبان تمام کنسول‌های خانگی سونی خواهد بود

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
بر طبق اظهارات اریک لمپل٬ مدیر بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای شرکت سونی٬ به‌زودی بازی‌های خوبی از پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۲٬۱ و بازی‌های نسل هشتمی پلی‌استیشن ۴ روی شبکه‌ی استریم بازی PlayStation Now نیز عرضه خواهند شد. در ادامه با زومیت و جزییات خبر همراه باشید.
تبلیغات

سیستم PlayStation Now ٬ یک ساختار شبکه‌ای برای استریم بازی‌های پلتفرم پلی ‌استیشن روی کلیه محصولات سونی مانند کنسول‌های پلی‌استیشن ۳ ٬ پلی‌استیشن ۴ ٬ تبلت‌‌٬ گوشی‌های هوشمند و تلویزیون است و امکان دسترسی کاربر به کتابخانه‌ی بزرگی از بازی‌های مطرح پلی‌استیشن٬ هر زمان و هر مکان با دستگاه‌های مختلف به وسیله‌ی اینترنت را فراهم می‌کند.

این سیستم درحال‌حاضر که به‌صورت بتا راه‌اندازی شده٬ میزبان تعدادی از بازی‌های پلی ‌استیشن ۳ است٬ اما بر طبق اظهارات آقای لمپل در مصاحبه‌ای که گیم‌اینفورمر با وی داشت٬ به‌زودی بازی‌های دیگر پلتفرم‌های پلی‌استیشن نیز به این شبکه افزوده خواهند شد.

PlayStation Now

لمپل در مصاحبه‌ی خود عنوان کرد که هدف اول برای سونی درحال‌حاضر٬ بهینه‌سازی سیستم قیمت‌گذاری در این شبکه براساس بازخورد و فیدبک مخاطبان هستند. هم‌اکنون بازی‌های شبکه PlayStation Now تا سقف ۴۹ دلار نیز به‌صورت اجاره‌ای دردسترس کاربرین قرار می‌گیرد و در سوی دیگر٬ کاربرین نمی‌توانند از بازی‌هایی که در شبکه PSN خریداری کردند٬ در سرویس استریم PlayStation Now استفاده کنند. قیمت‌ سرویس‌های این شبکه درحال‌حاضر بسیار گران هستند و این مسئله یکی از مشکلاتی است که باعث ایجاد موج وسیعی از انتقادات از سوی کاربرین شده است. البته در بین تعرفه‌های کرایه بازی٬ قیمت ۱.۹۹ دلار به چشم می‌خورد اما باز هم این قیمت نسبت به زمان یک روزه اجاره٬ آن‌چنان که باید و شاید راضی کننده نیست.

PlayStation Now 2

مدیر بخش سرگرمی‌های شبکه‌ای سونی در ادامه صحبت‌های خود٬ به فیدبک برخی کاربرین اشاره کرد و از میزان علاقه‌مندی آن‌ها برای ایجاد یک سری تعرفه‌‌های مناسب برای دسته‌ای از بازی‌ها به‌صورت پک درکنار تعرفه‌های اجاره‌ای تکی گفت و افزود :

هنوز اطلاعات ریزی در مورد این مسئله برای بازگویی نداریم٬ اما ما در پشت صحنه مشغول کار روی این ایده‌ها هستیم و صدای این مخاطبان علاقه‌مند را می‌شنویم. این مسئله را هم اضافه می‌کنم که سونی مسئله‌ی خرید بازی در PlayStation Now را هنوز رد نکرده و امکان اجرای این کار در آینده وجود دارد.

وی در انتهای مصاحبه٬ به بازخورد‌های مثبت اشاره کرد و گفت بیش از ۸۰ درصد بازخوردهایی که از مخاطبان داشتیم فوق‌العاده خوب و مثبت بوده‌اند و کاربرین اظهار داشتند لحظات خوبی را در این سرویس تجربه کرده‌اند داشته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات