اولین گوشی هوشمند مبتنی بر اندروید وان در هند معرفی شد

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل ساعاتی پیش در کشور هند از پروژه Android One رونمایی کرد. اولین دستگاه‌‌هایی که قرار است بر پایه این پروژه به فروش برسند توسط شرکت‌های Karbonn ،Cormax و Spice تولید شده‌اند که به نوعی در این پروژه با شرکت گوگل همکاری داشته و دارند. در ادامه مطلب، اولین گوشی هوشمند بر پایه اندروید وان را به شما معرفی خواهیم کرد. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اولین دستگاه مبتنی بر Android One با صفحه نمایشی به اندازه ۴.۵ اینچ، پردازنده چهار هسته‌ای ۱.۳ گیگاهرتزی، حافظه رم ۱ گیگابایتی، پشتیبانی از درگاه کارت‌های میکرو SD، رادیو‌های FM و دو درگاه جای‌گذاری سیم کارت همراه شده است.

این دستگاه ساخت شرکت Karbonn، نام Sparkle V را به خود گرفته که اولین دستگاه اندروید با وان به حساب خواهد آمد، تنها ۱۰۵ دلار قیمت دارد. این دستگاه از اندروید خام بهره می‌برد که توسط شرکت تولید کننده هیچ تغییری پیدا نکرده است.

حافظه ذخیره سازی داخلی ۴ گیگابایت، پردازنده گرافیکی Mail-400، دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب همراه با فلش و ۲ مگاپیکسلی در جلو، باتری با ظرفیت ۱۷۰۰ میلی‌آمپر ساعت، اندروید کیت‌کت، ۱۰.۳ میلی‌متر ضخامت از دیگر مشخصات این دستگاه هوشمند هستند. این گوشی ارزان از توانایی‌های ارتباطی نظیر بلوتوث نسخه ۴.۰، وای‌فای 802.11، جی‌پی‌اس و البته رادیو FM نیز بهره برده است.

Karbonn-Sparkle-V 1

پروژه اندروید وان گزینه‌ای است که گوگل در اختیار سازندگان گوشی‌های هوشمند قرار داده است تا آن‌ها بتوانند گوشی‌هایی با هزینه بسیار پایین تولید کنند. گوگل در کنفرانس I/O خود از شرکای اولیه خود برای انجام این پروژه نام برد که شرکت Karbonn نیز یکی از آنها بود.

دستگاه‌های مجهز به اندروید وان شبیه به گوشی‌های نسخه گوگل پلی و دستگاه‌های نکسوس کار می‌کنند. گوگل بدون صبر کردن برای تولید کنندگان، آپدیت‌های نرم‌افزاری را مستقیما برای این گوشی‌ها مبتنی بر اندروید وان ارسال خواهد کرد.

نقشه گوگل این است که Android One را به کشور‌های دیگر نیز بیاورد. احتمالا کشور‌های اندونزی و فیلیپین در نوبت بعدی قرار گرفته‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات