براساس گزارش یاهو، کاربران اندروید بطور متوسط ۹۵ اپلیکیشن در تلفن‌هوشمند خود نصب می‌کنند

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
ژانویه سال جاری میلادی کمپانی یاهو موفق شد تا Aviate، لانچر هوشمند توسعه یافته برای سیستم‌عامل اندروید را از آن خود کند و سپس درماه ژوئن نسخه‌ی نهایی این لانچر را برای کاربران اندروید منتشر ساخت. این لانچر به بیان ساده‌تر بصورت خودکار اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌هوشمند را مدیریت کرده و مرتب‌سازی می‌کند. حال یاهو با استفاده از اطلاعات به‌دست آمده از این لانچر، گزارشی را منتشر ساخته که در آن اطلاعات جالبی نهفته است.
تبلیغات

همانطور که گفتیم این لانچر بصورت خودکار اپلیکیشن‌های کاربران را طبقه بندی کرده، داده‌های شخصی و محلی موجود را نیز مرتب می‌کند. مرتب‌سازی در این لانچر محدود به موارد اشاره شده نبوده و همچنین شامل پیش بینی هوا، ارسال و دریافت اطلاعات و اتفاقات تقویم نیز می شود. این لانچر با توجه به امور روزانه‌ی شما و همچنین ساعات شبانه‌روز اقدام به مرتب سازی و تغییرات در صفحه‌ی Home تلفن‌هوشمند می‌کند.

کمپانی یاهو با استفاده از این لانچر اطلاعات بسیار مفیدی را از اندروید و کاربران آن به‌دست آورده است، بطوریکه براساس این اطلاعات یاهو اپلیکیشن‌های پراستفاده و تعداد میانگین اپلیکیشن‌های نصب شده را محاسبه کرده است. براین اساس یاهو گزارش زیر را تهیه کرده است که بنابر آن هر کاربر اندروید بطور متوسط ۹۵ اپلیکیشن را روی تلفن‌هوشمند خود نصب می‌کند که از این تعداد ۳۵ اپلیکیشن بصورت روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

AviateInt

با بررسی بیشتر داده‌های حاصل حتی اپلیکیشن‌ها مورد استفاده در ساعات مختلف شبانه روز نیز مشخص شده است. برای مثال اپلیکیشن‌هایی چون نقشه‌ی گوگل در ساعات انتهایی روز که افراد در حال گذار به سمت زندگی شبانه و رفتن به اماکن مختلف هستند بیشتر استفاده می‌شود، در حالی که در ساعات اولیه‌ی روز شاهد استفاده از اپلیکیشن‌ ساعت هستیم.

هرچند یاهو آماری از تعداد دانلود‌های انجام شده برای این لانچر ارائه نکرده، تا ابعاد جامعه‌ی آماری این گزارش مشخص شود، اما براساس آمارهای گوگل‌پلی این لانچر ۱ تا ۵ میلیون بار دانلود شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات