ایسوس کارت گرافیک‌های مبتنی بر AMD R9 285 Tonga را به سری STRIX خود اضافه می‌کند

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ایسوس کارت گرافیک‌های سری STRIX را همراه با انواع پردازنده‌های گرافیکی کم‌مصرف روانه بازار کرده است. این سری از محصولات به مصرف بهینه انرژی و عملکرد بی‌صدا در دمای کمتر از ۶۵ درجه سلیسوس مشهورند. حال با عرضه پردازنده‌های گرافیکی سری Tonga توسط AMD به نظر می‌رسد ایسوس نیز در حال آماده‌سازی یک STRIX جدید با R9 285 است.
تبلیغات

کارت گرافیک‌های سری STRIX ایسوس می‌توانند تا دمای ۶۵ درجه سلسیوس، صدایی از سیستم شنیده نمی‌شود و تنها در دماهای بالاتر است که فن‌ها روشن می‌شوند. به همین دلیل هم ایسوس همواره از پردازنده‌های گرافیکی کم‌مصرف در آن استفاده می‌کند. در همین راستا  یک کارت گرافیک STRIX با پردازنده گرافیکی GTX 780 تولید شد و بهترین گرافیک AMD که بر روی این خانواده از کارت گرافیک‌های ایسوس به بازار آمد، R9 280 بود. هر پردازنده گرافیکی قدرتمندتری از آن برای این نوع کارت گرافیک‌ها مناسب نبود و حرارت تولیدی آن بیش از استانداردهای سری STRIX بود و کولرهای این کارت نمی‌توانستند آنها را خنک کنند. با عرضه R9 285 و مصرف بهینه پردازنده‌های گرافیکی تونگا AMD حالا ایسوس می‌تواند یک نسخه جدید را به کارت گرافیک‌های استریکس خود اضافه کند.

asus-strix-R9-285-1

ستاره این نمایش راهکار خنک‌کنندگی STRIX ایسوس است که به یک فن هیبریدی مجهز است. اساس منطق این راهکار آن است که در دماهای پایین‌تر از ۶۵ درجه سانتیگراد فن‌ها حرکت نمی‌کنند و در دماهای بالاتر است که فن‌ها با پروفایل استانداردی روشن می‌شوند. هسته طراحی سیستم خنک‌کننده، پیاده‌سازی DirectCU II است که از یک هیت‌سینک آلومینیومی متراکم تشکیل شده و با کانتکت‌های مسی لوله‌ای شکل و یک جفت فن ۸۰ میلی‌متری تکمیل می‌شود.

asus-strix-R9-285-2

همان طور که بر روی تصویر جعبه این کارت گرافیک مشاهده می‌کنید، به نظر می‌رسد که ایسوس پردازنده گرافیکی را اورکلاک شده در اختیار کاربر قرار می‌دهد. اما مشخص نیست که این کارت گرافیک تا چه اندازه اورکلاک شده است. کارت گرافیک STRIX R9 285 ایسوس با ۲ گیگابایت حافظه GDDR5 ارائه خواهد شد که البته احتمال می‌رود نسخه ۴ گیگابایتی آن نیز با اندکی تاخیر معرفی شود. انتظار می‌رود قیمت این دستگاه حدودا ۱۰ درصد بالاتر از R9 285 MSRP باشد که برچسب قیمت ۵۰ دلاری دارد. این محصول از دوم سپتامبر (۱۱ شهریور)، یعنی یک هفته دیگر روانه بازارهای جهانی خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات