آیپد ایر جدید به ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز خواهد شد

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا اپل بالاخره تصمیم گرفته است تا حافظه‌ی رم را حداقل در نسل بعدی آیپد خود افزایش دهد و از ۱ گیگابایت به ۲ گیگابایت ارتقاء دهد. این گزارش توسط رسانه‌ی تایوانی تک‌نیوز و از طریق منابع درون کارخانه‌های تولید کننده محصولات اپل منتشر شده است.
تبلیغات

آیپد ایر و آیپد مینی رتینا از ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. اما ظاهرا اپل قصد دارد تا آیپد ایر بعدی را به ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم مجهز کند. این در حالی است که اپل ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم را برای نسل بعدی آیپد مینی رتینا حفظ خواهد کرد.

اپل اولین بار در نسل سوم آیپد حافظه‌ی رم را از ۵۱۲ مگابایت به ۱ گیگابایت ارتقا داد و پس از آن تمام آیپدها از همان حافظه‌ی رم ۱ گیگابایت بهره بردند. جالب اینجا است که هیچ وقت و در هیچ اپلیکیشنی نیز نیاز به حافظه‌ی رم بیشتر احساس نشد و تمام اپلیکیشن‌های تحت پلتفرم iOS به خوبی با ۱ گیگابایت حافظه‌ی رم کار می‌کنند. با این حال ظاهرا اپل قصد دارد تا حافظه‌ی رم آیپد ایر ۲ را به ۲ گیگابایت ارتقا دهد.

برخی از کارشناسان دلیل افزایش رم را در قابلیت‌های جدید iOS 8 می‌دانند که حافظه‌ رم بیشتری را طلب می‌کنند. اپل با بهینه‌سازی سیستم‌عامل iOS توانسته بود مدیریت بسیار خوبی بر روی حافظه‌ی رم داشته و به این ترتیب هزینه‌ تولید محصولات موبایل خود را کاهش داده و علاوه بر آن مصرف انرژی را نیز بهتر مدیریت کند.

پیش از این در زومیت نیز خواندید که اپل در تلاش است تا چندوظیفگی را در آیپد بهبود بخشد و امکان اجرای همزمان دو یا چند پنجره که پیش از این در تبلت‌های سری Pro سامسونگ معرفی شده بود را به آیپد اضافه کند. مالتی تسکینگ یا چندوظیفگی خود نیاز به حافظه‌ی بیشتر را طلب می‌کند.

تک‌نیوز همچنین گفته است که ساعت هوشمند iWatch اپل از ۵۱۲ مگابایت حافظه رم و ۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره سازی بهره خواهد برد که با شایعاتی که پیش از این در باره‌ی آی‌واچ منتشر شده بود مغایرت دارد.

گفته می‌شود سنسور اثرانگشت خوان TouchID به آیپدهای بعدی نیز اضافه خواهد شد. انتظار می‌رود آیپدهای جدید اپل در اواخر سال جاری میلادی یا اوایل سال ۲۰۱۵ روانه بازار شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات