آیفون 6 به باتری 1810 میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهد بود

یک‌شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
آیفون بعدی اپل مجهز به نمایشگری بزرگ‌تر خواهد بود. از این رو انتظار می‌رود مصرف باتری آن نیز افزایش پیدا کند و به همین دلیل احتمالا باید شاهد استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر باشیم. اما با توجه به تصاویر جدید فاش شده از باتری این تلفن به نظر می‌رسد این تفاوت چندان زیاد نیست و اپل به یک باتری ۱۸۱۰ میلی‌آمپرساعتی بسنده کرده است.
تبلیغات

ماه گذشته تصویر یک باتری شبیه به باتری‌های همیشگی آیفون فاش شد که نشان می‌داد باتری آیفون 6 ظرفیت ۱۸۱۰ میلی‌آمپرساعتی دارد. این در حالی است که آیفون 5S ظرفیت ۱۵۶۰ میلی‌آمپرساعت دارد. با توجه به گمانه‌زنی‌ها که حکایت از ابعاد ۴.۷ اینچی نمایشگر آیفون بعدی دارند، بسیاری از صاحب‌نظران و علاقه‌مندان به آیفون از افزایش اندک ظرفیت باتری ناامید شده بودند. هفته گذشته منبع دیگری ادعا کرده بود که آیفون 6 با نمایشگر ۴.۷ اینچ مجهز به یک باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی خواهد بود که باعث خوشحالی بسیاری از علاقه‌مندان به محصولات اپل شد، ولی این منبع، مدرک مستدلی را برای ادعای خود ارایه نمی‌کرد.

Battery-iPhone-6

حال تصاویر جدیدی که وب‌سایت فرانسوی Nowhereelse.fr منتشر کرده نشان می‌دهد که باید توقعات را پایین بیاوریم، چرا که این تصویر نیز بر ظرفیت ۱۸۱۰ میلی‌آمپرساعتی باتری آیفون 6 صحه گذاشته است. تصاویر جدید کیفیت بهتری دارند و بر روی آنها علاوه بر تمام مشخصات باتری، لوگوی اپل نیز دیده می‌شود.

با این اوصاف به نظر می‌رسد زیاد نباید به شایعه باتری ۲۱۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا کنیم و با توجه به دو مدرکی که از باتری آیفون رو شده باید این واقعیت را بپذیریم که احتمالا آیفون بعدی عمر باتری عجیب و غریبی نخواهد داشت و شاید اپل بتواند با استفاده از تراشه‌ای بهینه‌تر و بهبودهای نرم‌افزاری اندکی عمر باتری تلفن خود را افزایش دهد.

در مورد نسخه ۵.۵ اینچی آیفون شایعاتی مبنی بر استفاده از باتری با ظرفیت ۲۹۱۵ میلی‌آمپرساعت وجود دارد که باید ببینیم این تلفن چقدر از برادر کوچک‌تر خود مصرف بیشتری دارد که چنین باتری پرظرفیتی در دل آن جای داده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات