چگونه از صفحه نمایش دستگاه ویندوزفون 8 خود ویدیو ضبط کنیم

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
در گوگل پلی می‌توان ضبط کننده‌های نمایشگر گوشی یا تبلت را همچون اپلیکیشن Rec به سادگی یافت.
تبلیغات

اگر یک گوشی هوشمند نوکیا لومیا یا یکی از گوشی‌های خانواده در حال گسترش ویندوزفون را در اختیار دارید، مایکروسافت ابزاری را برای شما ارائه کرده که نام آن را پروژه My Screen عنوان کرده است. به وسیله این ابزار صفحه نمایش گوشی شما همچون یک آینه بر روی کامپیوتر شخصی بر پایه سیستم عامل ویندوز قرار می‌گیرد اما لازمه این ارتباط متصل کردن گوشی به کامپیوتر با استفاده از کابل USB است.

به نظر می‌رسد که این پروژه کمک رسان خواهد بود اما متاسفانه مایکروسافت تاکنون هیچ ابزاری را در درون ویندوزفون برای انجام این کار قرار نداده است تا راهی آسان‌تر و  بهتر برای انجام اینکار وجود داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا قدم به قدم به سمت ضبط ویدیو از صفحه نمایش در گجت‌های ویندوزفونی پیش رویم:

Project-my-screen-app

1. به کلاینت این پروژه در گیت‌هاب بروید و دکمه "Download ZIP" را در پایین صفحه انتخاب کنید یا اینکه از این آدرس مستقیم فایل آن را دانلود کنید.

2. فایل فشرده‌ای که دانلود کرده‌اید را در پوشه "WinPhoneProjection-master" از حالت فشرده خارج کنید، سپس محتوای پوشه MyProjectionClient را در پوشه دیگری قرار دهید.

3. گجت ویندوزفونی خود را به وسیله کابل میکرو USB به کامپیوتر خود متصل کنید و فایل اجرایی MyProjectionClient را راه‌اندازی کنید. اکنون شما با کلیک بر روی منوی "Device" می‌توانید گوشی خود را مشاهده کنید و به نرم‌افزار بگویید که چه چیزی را باید ضبط کند. در همین زمان صفحه‌ای کوچک بر روی دستگاه ویندوزفونی شما برای درخواست اجازه از ضبط صفحه نمایش گوشی ظاهر می‌شود. بر روی "Yes" تپ کنید.

4. اگر به دلایل مختلف کلاینت پروژه نتوانست گوشی را بشناسد، کابل را قطع کنید و به Device Manager کامپیوتر ویندوزی خود بروید. بر روی منوی کشویی View کلیک کنید، سپس بر روی گزینه "Show Hidden Devices" کلیک کنید. در لیست بلند و بالای Device Manager منوی "Universal Serial Bus Devices" را باز کنید و هر دستگاه ویندوزفونی که در آنجا وجود دارد را پاک کنید. 

5. به اپلیکیشن Settings در گوشی خود مراجعه کنید و بر روی "project my screen" بروید، بعد از آن دستگاه خود را به کامپیوتر متصل کنید. کلاینت Project My Screen در کامپیوتر خود را باز کنید و دکمه "Yes" در پنجره ظاهر شده در گوشی را لمس کنید.

به عنوان یک نکته باید بگوییم که این کلاینت ساخته شده فعلا تنها می‌تواند ویدیو‌های 1080p را از صفحه ضبط کند اما ممکن است در آینده‌ای نزدیک امکانات بیشتری به آن افزوده شود. البته شما می توانید فرمت ویدیوی ضبط شده را انتخاب کنید که ما پیشنهاد می‌کنیم اگر دستگاه قدرتمندی ندارید فرمت MPEG-4 را انتخاب کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات