فروش کروم بوک‌ها با ۷۹ درصد افزایش به ۵.۲ میلیون دستگاه می‌رسد

پنج‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارشی که توسط گارتنر منتشر شده، این موسسه‌ی تحلیلی افزایش ۷۹ درصدی فروش کروم‌بوک‌ها را نسبت به سال گذشته عنوان کرده است. گارتنر معتقد است که فروش کروم‌بوک‌ها در تا سال ۲۰۱۷ تا ۳ برابر رشد خواهد داشت. افزایش ۷۹ درصدی به معنای فروش ۵.۲ میلیون دستگاه برای سال جاری و فروش ۱۴.۴ میلیون دستگاه کروم‌بوک در سال ۲۰۱۷ میلادی است.
تبلیغات

 براساس این گزارش ۸۵ درصد از کروم‌بوک‌های به‌فروش رفته در بازار برای مصارف آموزشی خریداری شده‌اند.

تقاضا برای کروم‌بوک‌ها بیشتر از جانب بخشی از کاربران است که در زمینه‌‌های مختلف در حال آموزش و تحصیل هستند. براساس گمانه‌ها و برآوردهای گارتنر در حدود ۸۵ درصد از کروم‌بوک‌های به فروش رفته در سال ۲۰۱۳ میلادی توسط بخش آموزش در آمریکا جذب شده است. از ۲.۹ میلیون دستگاه کروم‌بوک فروخته شده در سال ۲۰۱۳ میلادی ۸۲ درصد در آمریکای شمالی به فروش رفته‌اند که از این‌رو این بازار را به اصلی‌ترین بازار کروم‌بوک‌ها در جهان تبدیل کرده است.

با نگاه به آمار فروش کرم‌بوک‌ها در سال گذشته‌ی میلادی نیز می‌توان به این نتیجه رسید که سامسونگ با در دست‌داشتن 64 درصد از این بازار بزرگ‌ترین تولید‌کننده‌ی کروم بوک‌ها است. پس از سامسونگ ایسر با 21.4 درصد جایگاه بعدی را در اختیار دارد.

با فروش 1.7 میلیون دستگاه کروم‌بوک در سال 2013، سامسونگ به‌عنوان پیشتاز فروش کروم‌بوک‌ها به‌شمار می‌رود. کروم‌بوک‌ها در دبستان‌ها و مدارس راهنمایی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. ایسر با در اختیار داشتن 21.4 درصد از بازار در سال 2013 میلادی، کروم بوک‌هایی را با تمرکز روی فروش بهترین امکانات سخت‌افزاری در قبال کمترین مبلغ قبال پرداخت روانه‌ی بازار می‌کند. این کمپانی به‌جای استفاده از پردازنده‌های مبتنی بر معماری ARM از پردازنده‌های اینتل در محصولات خود بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات