اکسپریا Z2 سونی پس از ۶ هفته از زیر دریا سالم بیرون آمد

چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سونی جزو اولین تولید کنندگانی بود که به فکر ساخت تلفن ضدآب افتاد. از کیفیت بالای بدنه‌ی پرچمداران سونی زیاد می‌شنویم و حالا داستانی دیگر داریم درباره‌ی اکسپریا Z2. تلفنی که می‌تواند ساعت‌ها زیر آب، سالم باقی بماند.
تبلیغات

در CES 2013 سونی تلفن Xperia Z را با بدنه‌ی ضد آب معرفی کرد. دو پرچمدار بعدی سونی نیز با همین قابلیت به بازار عرضه شدند. به گفته‌ی سونی Xperia Z2 می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در آبی به عمق ۱.۵ متر دوام بیاورد اما گویا آن‌ها در مورد قابلیت‌های پرچمدار خود شکسته نفسی کرده‌اند.

آقای الکساندر ماگزین از اهالی گوتنبرگ سوئد در تعطیلات آخر هفته‌ی خود به اسکی روی آب می‌پردازد. او در یکی از این ماجراجویی‌ها Xperia Z2 خود را درون قایق جای می‌گذارد و برای اسکی از قایق بیرون می‌رود اما وقتی بر می‌گردد متوجه می‌شود از تلفن عزیزش خبری نیست و امواج آن را به دریایی انداخته که حداقل ۱۰ متر عمق دارد. وقتی به خشکی بر می‌گردند الکساندر شماره‌ی خود را می‌گیرد و با تعجب متوجه می‌شود که تلفنش هنوز زنگ می‌خورد. او که برای نجات گوشی کاری از دستش برنمی‌آمده به محل زندگی خود بر می‌گردد و جریان را برای دوست غواصش تعریف می‌کند. ایشان هم با عجله‌ی زیاد پس از ۶ هفته به زیر آب می‌رود و گوشی را پیدا می‌کند.

Xperia Z2 در حالی که شیشه‌ی پشتش ترک خورده بود و باطری‌اش کاملا خالی بود پیدا می‌شود اما پس از اتصال به شارژر، چشمک زن LED روشن می‌شود و پس از شارژ کامل دستگاه به خوبی روشن می‌شود و کار می‌کند. این کیفیت ساخت فوق‌العاده را به مهندسان سونی تبریک می‌گوییم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات