پنجمین بتای iOS 8 اطلاعات مکان‌های مورد نیاز بر روی نقشه را به لیست تماس‌های اخیر می‌آورد

یک‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
یک ویژگی تازه در نسخه بتای جدید iOS 8 کشف شده که بر اساس آن وقتی از اپلیکیشن Maps قصد تماس داشته باشید، بصورت خودکار لیست تماس‌های اخیر اپلیکیشن Phone را با اطلاعاتی از آنچه که کاربر ممکن است نیاز داشته باشد شامل نام مکان، آدرس و حتی داده‌های بدست آمده از Yelp  پر می‌کند.
تبلیغات

 بر اساس آنچه که از پنجمین بتای iOS 8 که بعنوان آخرین نسخه‌ی بتای این سیستم‌عامل منتشر شده دیده شده است، خصوصیت انتقال داده‌های مخاطبان در این ویژگی به تماس‌هایی که از اپلیکیشن Maps منشا می‌گیرند محدود است. اما از آنجا که نتایج جستجو در Maps در iOS 8 از طریق Spotlight در دسترس قرار می‌گیرند بنابراین می‌توان گفت عملکرد مذکور تقریبا از همه‌جای این سیستم‌عامل قابل استفاده خواهد بود.

همانگونه که ا تصویر بالای مطلب نیز مشخص است، شخص توانسته یک رستوران را در منطقه‌ی نزدیک به خود با نام Rattle 'N' Hum در نیویورک بیابد که از طریق نمای Hybrid در خود Maps، باکس جستجوی متنی و نیز Spotlight در سافاری قابل دسترس است.تپ نمودن بر روی شماره‌ی ارائه شده، بصورت خودکار منحر به انتقال اطلاعات این مکان از جمله امتیاز کسب شده در Yelp، آدرس فیزیکی و صفحه‌ی وب آن به لیست تماس‌های اخیر گوشی خواهد شد.

این خصوصیت برای کاربرانی که به منظور یافتن مکان‌های صرف غذا یا سایر مکان‌های مورد نظر به آیفون خود متکی هستند یا اشخاصی که بدلیل سفر چندان با محیط خود آشنا نیستند بسیار کاربردی خواهد بود. برای نمونه، همان Rattle 'N' Hum را در نظر بگیرید. کاربر قادر است مکان مورد نیاز خود برای صرف غذا را از طریق اپلیکیشن Maps یافته، برای رزرو میز تماس بگیرد و سپس بخش تماس‌های اخیر را برای دریافت مسیر حرکت نگاه کند. علاوه بر این، در حالت مذکور اطلاعات و امتیازات مربوط به رستوران نیز در همان قسمت قابل دستیابی بوده و می‌توان در زمان نیاز به آن مراجعه کرد یا مکان مربوطه را به لیست مخاطبان اضافه نمود.

همانگونه که گفته شد، این خصوصیت در این مرحله تنها به اپلیکیشن نقشه محدود بوده و آزمایش آن با سیری یا سافاری منجر به ارائه‌ی مسیر حرکت می‌شد. به شکل جالب توجهی، در صورت اجرای یک جستجو در Spotlight در سافاری، با نتایج اپلیکیشن نقشه روبرو خواهیم شد.

انتظار می‌رود اپل iOS 8 را پاییز امسال همراه با نسل بعدی آیفون که فرض می‌شود در دو نسخه 4.7 و 5.5 اینچی عرضه خواهد شد بصورت رسمی منتشر کند. بر اساس آخرین شایعات بدست آمده، خط محصولات جدید اپل از پردازنده‌ی A8 که بر روی 2.0 گیگاهرتز تنظیم شده‌اند بهره خواهد برد و وای‌فای 802.11ac و چیپ احتمالی NFC نیز آن را همراهی خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات