زوم‌اپ: یادگیری حرفه‌ای زبان‌های مختلف برنامه نویسی با Udacity

سه‌شنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
طی چند وقت اخیر درخواست‌های بسیاری از جانب کاربران زومیت مبنی بر معرفی منابع آموزش برنامه نویسی دریافت کردیم و امروز قصد داریم یکی از بهترین‌ نرم‌افزارهای آموزش برنامه نویسی را به شما معرفی نماییم.
تبلیغات

اگر اشتباه نکنم سال 2010 میلادی بود که بیل گیتس طی اظهار نظری که آن زمان کمی عجیب به نظر می‌رسید عنوان کرد که طی سال‌های آینده باید دانشگاه‌ها را به کلی فراموش کرد چرا که وب، منبعی بسیار غنی از اطلاعات ارزشمند است که به صورت رایگان عرضه شده‌اند و هر کسی می‌تواند از آنها جهت اعتلای سطح علم و دانش خود استفاده نماید. به عقیده‌‌ی من این جمله‌ی بیل گیتس را می‌توان صحیح‌ترین پیش بینی وی از آینده دانست.

بسیاری از دانشگاه‌های معتبر جهان همانند استنفورد، برکلی، هاروارد و MIT بسیاری از منابع و واحدهای درسی خود را که توسط اساتید خبره خود تدریس شده‌اند را به صورت رایگان در وب‌سایت خود منتشر کرده‌اند. این موضوع زمانی ارزش واقعی خود را به رخ می‌کشد که بدانیم در حال گوش دادن به سخنان استادی هستیم که در حالت عادی تنها کسانی که در دانشگاهی مانند استنفورد به عنوان دانشجو مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از دانش او بهره‌مند شوند. اما در حال حاضر حتی کاربرانی که مدارک تحصیلی عالی ندارند و در کشورهای نه چندان توسعه یافته زندگی می‌کنند نیز می‌توانند همانند دانشجویان تراز اول دانشگاه‌های معتبر جهان به کسب علم بپردازند. بنابراین با توجه به شرایط فعلی اگر کسی ادعا کند که به دلیل مشکلات مالی و هزاران دلیل موجه و غیر موجه دیگر نتوانسته به دانشگاه برود و به کسب علم بپردازد باید گفت که دلیل تراشی وی به هیچ عنوان قابل قبول نیست چرا که درست بر طبق پیش بینی گیتس، در وب امروزی می‌توان اطلاعات بسیار ارزشمندی یافت که شاید نتوان در کلاس‌های درسی مدارس و دانشگاه‌ها یافت.

udacity2

اپلیکیشن Udacity توسط فردی به نام سباستین ثورن در سال 2011 میلادی پایه ریزی شد. وی که تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه استنفورد آمریکا به دلیل توسعه‌ی این اپ رها کرده اکنون موفق شده تا واحدهای درسی ارزشمندی را به صورت عمدتا رایگان در اختیار علاقه‌مندان دانش برنامه‌نویسی قرار دهد.

تفاوت اصلی یوداسیتی با سایر اپلیکیشن‌های مشابه در ارائه‌ی اطلاعات غنی و ارزشمندی است که کاربر را از رفتن به دانشگاه و موسسات آموزشی برنامه‌نویسی بی نیاز می‌سازد و به او اجازه می‌دهد تا به تنهایی و با مطالعه‌ی موارد آموزشی ارائه شده در این اپ بتواند گستره‌ی دانش خود را افزایش دهد.

همچنین بسیاری از واحدهای درسی ارائه شده در این اپ کاملا رایگان بوده و برای مطالعه آنها نیازی به پرداخت وجه از سوی کاربر نیست.

از برخی از ویژگی‌های یوداسیتی می‌توان به پوشش دادن طیف وسیعی از دانشجویان از مقطع دبیرستان گرفته تا مقاطع تحصیلی عالی دانشگاهی، ارائه‌ی اطلاعات تکمیلی ضروری برای افراد حرفه‌ای، رایگان بودن بخش اعظم اطلاعات ارائه شده، پوشش حداکثری سرفصل‌های آموزشی و ارائه‌ی گواهینامه معتبر آموزشی پس از پایان هر واحد درسی اشاره نمود.

شاید بتوان یکی از مهمترین ویژگی‌های این اپ را در ارائه‌ی اطلاعات در گجت‌های هوشمند و امکان دانلود کردن واحدهای درسی به منظور مطالعه دروس در زمان‌هایی که دسترسی به اینترنت میسر نیست دانست.

اطلاعات آموزشی ارائه شده در یوداسیتی به صورت متن، تصویر و ویدیو عرضه می‌شوند که تمامی آنها به زبان انگلیسی می‌باشند و توسط جمعی از متخصصین و کارشناسان حوزه برنامه‌نویسی ارائه می‌گردند.

udacity3

جالب است بدانید سرگی برین، یکی از دو موسس اصلی کمپانی معظم گوگل نیز تعدادی واحد درسی را در این سرویس به صورت رایگان به دانشجویان عرضه کرده است.

حتی برخی از محققین و برنامه نویسان کمپانی‌های صاحب نامی نظیر اپل، مایکروسافت و گوگل نیز به عنوان استاد به ارائه‌ی نکات آموزشی و تدریس زبان‌های برنامه نویسی می‌پردازند.

همچنین باید در نظر داشته باشید که استفاده از این اپ نیازمند بهره بردن از اینترنت پر سرعت است.

استفاده از این اپلیکیشن به تمام کسانی که مایل به یادگیری برنامه‌نویسی و امور مرتبط به فناوری اطلاعات هستند توصیه می‌شود.

Udacity به صورت رسمی برای دو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شده و تیم توسعه دهنده‌ی آن اعلام کرده که مشغول کار بر روی توسعه‌ی نسخه‌ی ویندوزفون نیز می‌باشد.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات