گزارش عملکرد مالی اپل در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: سود ۷.۷۵ میلیارد دلاری از درآمد ۳۷.۴ میلیارد دلار

چهارشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
اپل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ فراتر از انتظارها عمل کرد. فروش گسترده محصولات اپل در بازار چین به کمک این شرکت آمده تا بتواند به درآمد ۳۷.۴ میلیارد دلار برسد. به موجب این درآمد، سود اپل در سه ماهه‌ی دوم به ۷.۷۵ میلیارد دلار رسیده که به معنی ۱.۲۸ دلار برای هر سهم است.
تبلیغات

اپل در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۴ موفق به فروش ۳۵.۲ میلیون دستگاه آیفون شده است. این در حالی است که در همین فاصله زمانی در سال گذشته ۳۱.۲ میلیون دستگاه آیفون به فروش رفته بود. رقم خوردن چنین آمار خیره‌ کننده‌ای آن هم درست در زمانیکه به پایان عمر نسل فعلی آیفون و عرضه نسل بعدی نزدیک می‌شویم، فوق‌العاده محسوب می‌شود. چرا که با نزدیک شدن به عرضه نسل جدید یک محصول انتظار می‌رود فروش نسل قبلی با کاهش روبرو شود و کاربران برای خرید محصول جدید صبر کنند. اما جریان برای اپل به این گونه نبوده و این کمپانی توانسته ۳۵.۲ میلیون دستگاه آیفون به فروش برساند. مهم‌ترین دلیل فروش بالای آیفون‌ها عرضه گسترده آن‌ها در کشورهای چین، روسیه، هند و برزیل عنوان شده است.

اپل در فصل پیش موفق به فروش ۱۳.۲۷ میلیون دستگاه آیپد شده است. این آمار هرچند نسبت به دیگر تولیدکنندگان مطرح تبلت در دنیا هنوز بسیار خوب محسوب می‌شود، اما پایین‌تر از رقم ۱۴ میلیون دستگاه است که پیش‌بینی شده بود.

تیم‌کوک در این باره گفته است: «که فروش آیپد انتظارهای ما را برآورده کرده است، اما ما متوجه شدیم که انتظار بسیاری از شما را نتوانسته برآورده کند.»

دلیل اصلی عدم رشد در فروش آیپدها مربوط به استقبال کم کاربران امریکایی و اروپایی از این محصولات عنوان شده است. با این حال تیم کوک گفته است که تمرکز ویژه اپل بر روی بازار تبلت‌ها ادامه پیدا خواهد کرد. جالب است بدانید که اپل از ابتدای عرضه آیپد تا به امروز یعنی در طول چهار سال، موفق به فروش ۲۲۵ میلیون دستگاه آیپد شده است.

apple revenue q22014

تیم‌کوک در خلال جلسه‌ی مربوط به گزارش عملکرد مالی این شرکت به نرم‌افزارهای معرفی شده در WWDC امسال اشاره کرد و علاوه بر آن در باره ارتباط کاری این شرکت با IBM صحبت کرد و از آن به عنوان یک گام بزرگ در حوزه انترپرایز یاد کرد که می‌تواند فرصت‌های بزرگی را برای اپل خلق کند. او همچنین گفته است که ارتباط با IBM می‌تواند فروش آیپد در آینده را دگرگون کند چرا که حالا آیپد می‌تواند نفوذ بسیار بالاتری را میان شرکت‌ها بدست آورد.

تیم کوک گفت که اپل در سال مالی ۲۰۱۴ موفق به تصاحب ۲۹ شرکت شده است که البته خرید ۳ میلیارد دلاری بیتس در این آمار نیامده است.

ارزش سهام اپل طی ماه‌های اخیر رشد داشته است و دلیل آن سیاست‌های این شرکت در بازار بورس و اخبار مرتبط با محصولات جدید اپل شامل آیفون با صفحه نمایش بزرگ‌تر و ساعت هوشمند آی‌واچ عنوان شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات