پروژه آتنا: رابط کاربری جدید سیستم عامل کروم

شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در حال کار روی پروژه‌ای به نام آتنا (Project Athena) است. این پروژه مربوط به رابط کاربری آینده سیستم‌عامل مبتنی بر وب گوگل، یعنی Chrome OS است. این طور که از شواهد و قرائن پیدا است، گوگل به کارت‌های حاوی اطلاعات علاقه زیادی پیدا کرده و سیستم‌عامل کروم را نیز همچون اندروید بعدی مبتنی بر کارت‌های اطلاع‌رسانی طراحی خواهد نمود.
تبلیغات

تیم سیستم‌عامل کرومیوم گوگل به‌دنبال یک رابط کاربری مدرن و پیشرفته برای سیستم‌عامل خود است. این تیم، یک نمونه آزمایشی را تولید کرده تا آن را تست کند ولی همین نمونه می‌تواند نشان‌دهنده نقشه‌راه گوگل برای آینده باشد. Chrome OS پلتفرم متن باز گوگل برای کامپیوترهای مبتنی بر وب است که جدیدا طرفداران زیادی پیدا کرده است.

روز جمعه، سخنگوی گوگل، فرانسوا بیوفورت یک اسکرین‌شات از این طرح آزمایشی را منتشر کرد که به‌شدت مبتنی بر کارت‌های اطلاع‌رسانی بود. برگه‌های مرورگر و اپلیکیشن‌های کروم به کارت‌هایی تبدیل شده‌اند که کاربر می‌تواند آن‌ها را به سمت خود بچرخاند تا به او نزدیک شده یا از خود دور کند تا به پشت کارت‌های دیگر بروند.

ماه گذشته کدهای مربوط به این پروژه فاش شده بود و در آن زمان بسیاری بر این عقیده بودند که با توجه به کدها احتمالا رابط کاربری سیستم‌عامل کروم برای نمایشگرهای لمسی بهینه خواهد شد، اما اسکرین‌شاتی که رونمایی شده چندان نشان‌دهنده این موضوع نیست. تنها اتفاقی که افتاده این است که این امکان برای کاربر وجود دارد تا با کشیدن انگشت خود روی صفحه لمسی بین کارت‌ها حرکت کند. تا وقتی آیکون‌ها و سایر قابلیت‌های این رابط کاربری را نبینیم نمی‌توانیم در مورد میزان بهینه شدن این سیستم‌عامل با دستگاه‌های لمسی قضاوت نماییم.

البته این بدان معنا نیست که امکان تجربه این رابط کاربری وجود ندارد. بیوفورت می‌گوید که کاربران می‌توانند کدهای این پروژه آزمایشی را دانلود کرده و کامپایل کنند تا از نزدیک با این رابط کاربری آشنا شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات