گزارش عملکرد مالی گوگل در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: سود ۳.۴۲ میلیارد دلار از درآمد ۱۵.۹۶ میلیارد دلار

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل، گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ را ارائه کرد و در آن از درآمد ناخالص ۱۵.۹۶ میلیارد دلاری خبر داد. سهام‌داران گوگل به ازاء هر سهم خود ۶.۰۸ دلار دریافت خواهند کرد.
تبلیغات

تحلیل‌گران بازار پیش‌بینی کرده بودند که گوگل به درآمد خالص ۱۲.۳۲ میلیارد دلاری دست خواهد یافت و به ازاء هر سهم نیز سود ۶.۲۵ دلاری بدست خواهد آمد. اگرچه گوگل توانست به درآمد خالص ۱۲.۶۷ میلیارد دلاری دست یابد ولی سود هر سهم کم‌تر از پیش‌بینی‌ها محاسبه شد و به ۶.۰۸ دلار برای هر سهم رسید.

با وجود اینکه سهام‌داران گوگل سود کمتر از پیش‌بینی را بدست آورده‌اند، اما افزایش درآمد گوگل در سه ماهه قبل باعث خشنودی آن‌ها شده است.

درآمد گوگل نسبت به همین فاصله زمانی در سال گذشته نزدیک به ۲۲ درصد و نسبت به سه ماهه قبل در همین سال ۳ درصد رشد داشته است.

google q214 earnings

گوگل در جلسه مربوط به ارائه گزارش مالی خود رسما اعلام کرد که Nikesh Arora، مدیر ارشد کسب و کار این شرکت، گوگل را ترک می‌کند و به سافت‌بنک می‌پیوندد تا در سمت مدیرعامل و رییس هیئت مدیره این شرکت مشغول به کار شود. او از سال ۲۰۰۴ تا به امروز در سمت‌های مختلفی در گوگل مشغول به کار بوده است. جالب است بدانید که امید کردستانی، مشاور ارشد مدیرعامل گوگل، جانشین نیکش آرورا خواهد شد.

سود خالص گوگل در سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ به مبلغ ۳.۴۲ میلیارد دلار رسید. به این ترتیب انباشته‌ی نقدی گوگل به رقم ۵۸.۷۲ میلیارد دلار رسیده است. این مقدار پول نقد برای گسترش گوگل در هر زمینه‌ای کافی است و شاید امسال شاهد سرمایه‌گذاری غول جستجوگر اینترنتی در حوزه‌های جدیدی باشیم.

google q214 tac

درآمد گوگل از منبع تبلیغات کلیکی ۲۵ درصد در مقایسه با سال گذشته و ۲ درصد در مقایسه به سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۱۴ رشد داشته است. گوگل از سایت‌های خود ۱۰.۹۴ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است که نسبت به سال گذشته ۲۳ درصد رشد داشته است. این درآمد ۶۹ درصد از کل درآمد گوگل در سه ماهه دوم را شامل می‌شود. گوگل از بخش شبکه خود ۳.۴۲ میلیارد دلار بدست آورده که نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است.

گوگل ۹.۳۳ میلیارد دلار از درآمد این فصل خود را از خارج از امریکا بدست آورده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات