مایکروسافت شماری از استودیوهای سرگرمی ایکس‌باکس را نیز تعطیل می‌کند

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در نظر دارد تا تعدیل نیروی گسترده‌ای را انجام دهد که به موجب آن بیش از 18,000 نفر از کارمندان مایکروسافت اخراج خواهند شد. گویا در این بین شماری از استودیوهای ایکس‌باکس نیز باید بار سفر خواهند بست.
تبلیغات

 مایکروسافت روز پنج‌شنبه اعلام کرد که بیش از 18,000 نفر از کارمندان خود را در ماه‌های آتی اخراج خواهد کرد که بسیاری از آن‌ها کارکنان کمپانی نوکیا هستند که پس از خرید توسط مایکروسافت، به زیر پرچم ردموندی‌ها رفته‌اند. هفته‌ی گذشته‌ی ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت سیاست‌های پیش روی کمپانی را تشریح کرد و روز گذشته نیز یکی دیگر از قربانیان تعدیل نیرو، یعنی نوکیا ایکس، تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا نیز به جمع محصولاتی پیوست که دیگر تولید نخواهد شد.

اما این همه‌ی ماجرا نیست و مایکروسافت در نظر دارد تا بخشی از تیم‌های تولید محتوای ویدئویی خود را نیز اخراج کند؛ هرچند متخصصان برجسته و نام‌های بزرگی که مایکروسافت آن‌ها را به استخدام خود درآورده، همچنان در مایکروسافت باقی خواهند ماند. از جمله‌ی این افراد می‌توان به Nancy Tellem، رئیس پیشین تلویزیون CBS و Jordan Levin، رئیس پیشین شبکه‌ی WB اشاره کرد.

در بیانیه‌ی رسمی مایکروسافت، بخش‌هایی را که دیگر فعالیتی در مایکروسافت نخواهند داشت، معرفی شده است. در این بیانیه بخش کنسول ایکس ‌‌باکس به‌عنوان یکی از عناصر اصلی اکوسیستم مایکروسافت معرفی شده است که نشان از ادامه‌ی فعالیت این بخش با قدرت پیش دارد.

سخن‌گوی مایکروسافت در این خصوص چنین اظهار نظر کرده است:

همانطور که ساتیا نادلا هفته‌ی گذشته نیز اعلام کرد، ایکس‌باکس اهمیت فراوانی برای مایکروسافت دارد. بازی‌ها به‌عنوان تنها‌ترین بخش از زندگی مجازی در استراتژی Mobile-First مایکروسافت قرار دارند و در این  بین نیز ایکس‌باکس به‌عنوان یکی از برند‌های قدرتمند مایکروسافت با بهره‌گیری از حمایت بی‌نظیر هوادارانش قرار گرفته است. به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی از پیش تعیین شده به‌منظور تعدیل نیرو در مایکروسافت، ردموندی‌ها برای تمرکز بیشتر روی گیم و گیمرها برنامه‌ریزی کرده است که مستلزم حذف بخشی از استودیوهای سرگرمی ایکس‌باکس است.

Tellem و Levin از جمله‌ی افرادی در استودیوی سرگرمی ایکس‌باکس هستند که در مایکروسافت باقی خواهد ماند و برنامه‌ریزی‌هایی را نیز برای فعالیت آتی آن‌ها انجام شده است. فعالیت‌های این افراد شامل مستندی با عنوان Signal to Noise است که با محوریت آتاری ساخته خواهد شد. همچنین باید به ساخت محصولاتی با محوریت Halo: Nightfall اشاره کرد.

سخن‌گوی مایکروسافت می‌گوید:

ایکس‌باکس همچنان از محتویات تعاملی چون NFL on Xbox پشتیبانی خواهد کرد و ما همچنان با بروزرسانی ماهیانه محتویاتی با مضمون سرگرمی در اختیار کاربران قرار خواهیم داد. مضاف بر این، شراکت با ما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های سرگرمی، ورزشی و پخش محتویاتی با محوریت برنامه‌های تلویزیونی تحت تاثیر تغییرات در مایکروسافت قرار نخواهد گرفت، چراکه این موارد جزو اصلی‌ترین کامپوننت‌های اکوسیستم ایکس‌باکس به شمار می‌روند.

از این‌رو باید چنین نتیجه گرفت که محتوای ویدئویی را نمی‌توان به عنوان یکی از اصلی‌ترین بخش‌های ایکس‌باکس در نظر گرفت و از این پس تمرکز مایکروسافت در ایکس‌باکس بر روی بازی‌ها خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات