گزارش عملکرد مالی یاهو در سه ماهه دوم ۲۰۱۴: درآمد ۱.۰۸ میلیارد دلاری

جمعه ۲۷ تیر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
مطالعه 2 دقیقه
این هفته کمپانی یاهو گزارش عملکرد مالی مربوط به سه‌ماهه‌ی  دوم خود را منتشر کرد. یاهو در این فصل درآمد ۱.۰۸ میلیارد دلاری را تجربه کرده است که به موجب آن هر سهم از سهام این شرکت سود ۰.۰۳۷ دلاری را دریافت خواهد کرد.
تبلیغات

درآمد ۱.۰۸ میلیارد دلاری یاهو شامل هزینه‌‌های کسب ترافیک (TAC) نمی‌شود. موتورهای جستجو برای بالا بردن بازدید و جذب کاربر بیشتر به استفاده از موتور جستجوی خود، با کمپانی‌های بسیاری همکاری می‌کنند تا این وب‌سایت‌ها ترافیک خود را به موتورهای جستجو انتقال دهند، در عوض این کمپانی‌ها بخشی از درآمد تبلیغاتی حاصل از کاربران منتقل شده را از موتورهای جستجو دریافت می‌کنند که به این هزینه TAC‌ گفته می‌شود. بدون در نظر گفتن TAC‌ برای یاهو، درآمد این کمپانی ۱.۰۸میلیارد دلار و درآمد به ازای هر سهم  ۰.۳۸ دلار است که با کسر هزینه‌های TAC درآمد ۱.۰۴ میلیارد دلار و  درآمد به ازای هر سهم ۰.۳۷ دلار است.

یاهو با ابراز نارضایتی از درآمد حاصل در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی، تمرکز اصلی خود روی بالا بردن درآمد قرار داده است. براساس گزارش منتشر شده، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری میلادی از راه نمایش تبلیغات درآمدی ۴۳۶ میلیون دلاری را کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۸ درصد کاهش یافته است. همچنین این کمپانی در این مدت درآمدی ۴۲۸ میلیون دلاری را از راه درآمد جستجو کسب کرده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایشی ۲ درصدی را به خود دیده است.

یاهو در مقایسه با سه‌ماهه‌ی دوم سال گذشته‌ی میلادی، به میزان ۲۴ درصد تبلیغات بیشتری را به فروش رسانده است که با احتساب کاهش ۲۴ درصدی قیمت تبلیغاتی، بی‌اثر می‌شود.

درآمد یاهو نیز ۳ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است. یاهو سابقه‌ی رشد منفی درآمد را دارد. با احتساب هزینه‌های موجود، سود خالص این کمپانی ۳۸ میلیون دلار برآورد شده است.

مریسا میر پس از کسب سمت مدیر عاملی یاهو، اقدامات مثبت بسیاری را در بخش‌های مختلف این کمپانی تماما اینترنتی اعمال کرد تا به سودهی بازگردد. میر استارتاپ‌های بسیاری را جذب کرد و سرویس‌های موبایل یاهو را تقویت کرد تا این کمپانی بتواند نفوذ خود را در بازار پر رونق موبایل افزایش دهد. اما با این حال ظاهرا یاهو هنوز نیاز به زمان بیشتری دارد تا بتواند با افزایش جدی درآمد و سود روبرو شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات