بنابر گمانه‌های KGI، عرضه‌ی آیفون 5.5 اینچی تا سال 2015 به تعویق خواهد افتاد

سه‌شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
مینگ‌چی کو، یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی KGI‌ است که اغلب پیش‌بینی‌های وی در مورد محصولات اپل رنگ واقعیت به خود گرفته است. براساس آخرین گزارش منتشر شده، او پیش‌بینی کرده است که به‌‌دلیل محدودیت‌های موجود در چرخه‌ی تولید آیفون 5.5 اینچی باید شاهد تاخیر در عرضه‌ی این محصول باشیم.
تبلیغات

براساس پیش‌بینی‌های انجام شده توسط مینگ‌چی کو، آیفون 6 با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی از محدودیت‌هایی در تامین شماری از قطعات رنج می‌برد که شامل پنل لمسی و همچنین تولید این محصول در رنگ‌های مختلف است که می‌تواند معرفی و عرضه‌ی این محصول را با تاخیر روبرو سازد. تحلیل‌گر KGI احتمال تاخیر در عرضه را تا دو ماهه‌ی انتهایی سال جاری میلادی یا حتی تا سال 2015 میلادی پیش‌بینی کرده است.

ما بر این عقیده‌ایم که نسخه‌ی 5.5 اینچی آیفون 6 با مشکلاتی در تولید قطعاتی چون صفحه‌ی نمایش لمسی و همچنین تولید قاب‌ فلزی در رنگ‌های مختلف مواجه است که افزایش سایز آیفون نیز به این مسائل دامن زده است. از نظر فنی هم انتظار نمی‌رود تا آیفون مجهز به صفحه‌ی نمایش با بهره‌گیری از کریستال یاقوت به‌راحتی از تست‌های سقوط و مقاومت در برابر پرتاب سربلند بیرون آید. براساس گمانه‌های ما، آیفون 6 با صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی در روزهای انتهایی سال 2014 میلادی روانه‌ی بازار خواهد شد. در صورتی که این محصول در سال 2014 راهی بازار شود، به‌احتمال قریب به یقین باید در نیمه‌ی دوم سه‌ماهه‌ی چهارم سال جاری در انتظار چنین رویدادی باشیم. همچنین عرضه‌ی اولیه این محصول کمتر از 15 تا 20 میلیون دستگاه خواهد بود.

 مینگ‌چی کو همچنین پیش‌بینی‌هایی را نیز در مورد آی‌واچ مطرح ساخته است. براساس گمانه‌های مطرح شده، ساعت‌هوشمند اپل نیز از کریستال یاقوت بهره برده و انتظار می‌رود تا در نوامبر سال جاری به تولید انبوه برسد.

به‌نظر می‌رسد مسائل مطرح شده در مورد آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر، در مورد آیفون 4.7 اینچی نیز وجود دارد، اما انتظار می‌رود اپل این مشکلات را در مورد نسخه‌ی کوچکتر آیفون حل کند. براساس شایعات و گمانه‌زنی‌های انجام شده، باید شاهد عرضه‌ی نسل جدید آیفون به‌همراه صفحه‌ی نمایش با رزولوشن بالاتر، تراشه‌ی A8 با قدرت بیشتر، افزایش سنسور‌های مورد استفاده و همچنین بهبود کارایی دوربین باشیم. همچون سنت همیشگی اپل باید در شهریور ماه سال جاری منتظر معرفی آیفون  و همچنین نسل جدید آیپد‌ها و شاید آی‌واچ در پاییز باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات