تماشا کنید: گیم‌پلی Dragon Age: Inquisition در نمایشگاه E3 2014

سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۱
مطالعه 3 دقیقه
Bioware با عناوین موفق زیادی شناخته می‌شود که یکی از بهترین‌ها، سری نقش‌آفرینی و حماسی Dragon Age است. مایکروسافت در نشست خود گیم‌پلی نسخه‌ی جدید این سری به نام Dragon Age: Inquisition را برای علاقه‌مندان روی پرده آورد. در ادامه‌ی مطلب به تماشای این بازی محبوب می‌پردازیم.
تبلیغات

در مورد بازی اطلاعات جدیدی منتشر نشده و تنها چیزی که شاهد بودیم، نمایی از مناظر زیبای طبیعت در دراگن‌ایج اینکوئیزیشن و نیز چند مبارزه در دنیای باز است.

به نظر می‌رسد که گرافیکی بازی با توجه به قدرت بالای کنسول‌های جدید پیشرفت زیادی داشته است. کاراکتر مونثی که احتمالاً یکی از elf هاست، در مزرعه‌ی گندم قدم بر‌می‌دارد؛ درختان دوردست و مه روی تپه نشان می‌دهد که این بار دراگن‌ایج یک قدم فراتر رفته است. در تریلر بازی نمایشی کوتاه از مناظر دیگر و کاراکترهای مختلف دیده می‌شود.

مبارزه باز هم هیجان‌انگیز‌تر از قبل شده و حتی می‌بینیم که مبارز با اسلحه‌ی آتشین در محیط زیبای بیابانی مشغول نبرد با موجودی خطرناک است.

البته هیچ چیز به اندازه‌ی نبرد گروهی با اژدهای آتش‌افروز در محیطی که گرافیکی خیره‌کننده‌ای دارد، به نظر زیبا نمی‌رسد. مخصوصاً برای بازی‌خورهای حرفه‌ای که از مالتی‌پلیر بازی کردن و کشتن یک اژدها بسیار استقبال می‌کنند.

Dragon-Age

موتور گرافیکی FrostBite 3 که شاهکاری مثل بتل‌فیلد 4 زاده‌ی آن است، با SpeedTree ترکیب شده تا دراگن‌ایج جدید از بهترین‌ها باشد. البته موتور گرافیکی Eclipse در نسخه‌ی اول و نیز Lycium در نسخه‌ی دوم، کیفیت بالایی داشتند اما با توجه به افزایش چشمگیر قدرت پردازشی کنسول‌های نسل هشتم، بهتر است یک موتور گرافیکی قدرتمند مثل Frostbite وارد عمل شود و مناظر خیره‌کننده‌ی طبیعت را به داستان حماسی دراگن‌ایج‌ها اضافه کند.

در واقع خلاصه بگوییم بهتر است، دیگر به امید درختان کم‌تحرک و شاید ثابت نباشید، فضای بی‌روح و بدور از پوشش گیاهی را فراموش کنید. فراست‌بایت به کمک پردازنده‌ی فوق‌العاده‌ی ای‌ام‌دی که معماری GCN دارد و به کمک Mantle توان سخت‌افزار را به شکل بهینه به کار می‌گیرد، همه چیز را دگرگون کرده است. پوشش گیاهی و به ویژه علف‌ها و برگ‌های عظیم‌الجثه به زیبایی هر چه تمام شما را به دنیای فانتزی بازی جذب می‌کنند.

خودتان مقایسه کنید و ببینید در دراگن‌ایج دوم مناظر چه قدر ساده‌تر بودند، پی‌سی‌های ضعیف هم به راحتی آن را اجرا می‌کردند اما نسخه‌ی جدید احتمالاً کارت گرافیکی با توان بالاتر از 2 ترافلاپس نیاز دارد. مخصوصاً که پلی‌استیشن 4 با 1.8 ترافلاپس در بازار امروز حضور خوبی دارد:

rune of nature - master ilens shop - sundermount--article image

نظر شما در مورد دراگن‌ایج جدید چیست؟ آیا گرافیک با به کارگیری نورپردازی و سایه‌ها و نیز عناصر طبیعی زیبا، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای خواهد کرد؟ گیم پلی بازی را چطور می‌بینید؟

برای مطالعه کلیه مقالات نمایشگاه به صفحه E3 مراجعه نمایید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات