با جارو برقی بی‌سیم دایسن موتورهد، به راحتی همه جای منزل را تمیز نگه دارید

یک‌شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
در سال‌های اخیر کمپانی Dyson هم مثل بسیاری از کمپانی‌های دیگر، سعی کرده محصولاتی با طراحی جدید معرفی کند. البته هدف اصلی بهینه‌سازی محصولات موجود است و قرار نیست تنها ظاهر فریبنده‌ای به محصولات قبلی اضافه کند. یکی از محصولات جالب دایسُن، جارو برقی بی‌سیم جدیدی است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.
تبلیغات

قبلاً هم دایسن در معرفی گجت‌های خانگی کارهای جالبی انجام داده بود. کوچک‌تر کردن، قوی‌تر و سبک‌تر شدن نتیجه‌ی سخت‌کوشی‌های این کمپانی است. جارو برقی بی‌سیم DC59 به گونه‌ای طراحی شده که موتور در کنار سر جارو برقی قرار گرفته تا طراحی بسیار جمع‌وجور باشد. به همین علت آن را Motorhead می‌گویند.

البته قیمت محصول و قدرت مکش آن هم نسبت به جارو برقی‌هایی که طراحی معمولی و قدیمی را حفظ کرده‌اند، بهتر است.

این بار دایسن سراغ جارو برقی‌هایی برای سطح صاف طبقات و نیز فرش‌هایی که چیزی رویشان نیست رفته است. مدل جدید کمتر از یک پوند معادل 454 گرم، سنگین‌تر از محصول قبلی است، اما از نظر قدرت مکش، 75 درصد قوی‌تر شده است که به موتور سر جارو برقی مربوط می‌شود.

این محصول به‌تازگی روی وب‌سایت Dyson قرار گرفته است و سایر خرده‌فروشی‌ها هم آن را به قیمت 550 دلار تهیه می‌کنند که کمی بیشتر از نسخه‌ی قبلی است.

این جارو برقی در مقایسه با دیگر جارو برقی‌های بدون سیم و نیز نسخه‌ی قبلی خود، در عمل هم نشان داده که قدرت مکش بیشتری دارد و هزینه‌ی اضافه‌ای برای مشتری نیست.

dc59-cordless

بسته‌بندی کلی مدل Motorhead تقریباً با بسته‌بندی Digital Slim قدیمی، یکسان است. حتی وسایل جانبی هم یکسان هستند. اما رنگ لوله‌ی آن به جای بنفش، صورتی است تا تفاوت آن آشکار شود. متأسفانه امکان خرید بخش موتور و سر مکنده به تنهایی وجود ندارد چرا که قسمت برس مدل جدید، با مدل‌های قدیمی مثل DC59 Animal سازگار نیست. باید تمام بدنه و برس‌ها را با هم تهیه کنید.

dc-59-body

درون مدل جدید Morothead از همان موتور دیجیتال V6 استفاده شده است، اما طبق ادعای سازنده، بازدهی آن نسبت به نسخه‌ی قبلی حدود 1.5 برابر بهتر است. از نظر صدا تفاوت زیادی دیده نمی‌شود چرا که CD59 Animal صدای نازک‌تری نسبت به مدل جدید تولید می‌کند.

همان‌طور که گفتیم، جارو برقی Motorhead بی‌سیم است به این معنی که باتری در آن تعبیه شده که با یک بار شارژ، حدود 24 دقیقه دوام می‌آورد. البته اگر حالت Boost Mode را فعال کنیم، باتری سریع‌تر خالی می‌شود. 24 دقیقه کمی کمتر از رکورد 26 دقیقه‌ای Animal است اما با توجه به قدرت بالای مکش و استفاده از یک موتور اضافی، به نظر می‌رسد که به خوبی بهینه شده است.

docking-dc59

اما در مورد مزایای این نوع جارو برقی چه تصوری دارید؟ جارو برقی DC59 Animal از نظر انعطاف‌پذیری در استفاده، بسیار خوب بود. به‌راحتی روی ایستگاه دیواری خود در گوشه‌ای از آپارتمان قرار می‌گرفت و در صورت نیاز سریعاً برای جمع‌آوری گرد و خاک و زباله آماده می‌شد. اینکه جارو برقی بی‌سیم است هم در سهولت استفاده بسیار مؤثر است.

تنها مشکل DC59 Animal این بود که قدرت مکش کافی برای تمیز کرد فرش و گلیم را نداشت. تنها برای پاکسازی کامل سطح صافی مثل کاشی مناسب بود. اما DC59 Motorhead قدرت مکش بالاتری دارد. استفاده از آن روی فرش مثل این حس را به کاربر القا نمی‌کند که در حال کشیدن تکه‌ای چوب روی سطح فرش است و مکش بسیار ضعیف است. با Motorhead می‌توان فرش و قالیچه را هم تمیز کرد.

برس جارو برقی جدید دارای رشته‌های مویی کوتاه‌تری است که احتمال درگیر شدن و گیر کردن آن را کاهش می‌دهد و البته در افزایش قدرت مکش و جمع‌آوری گرد و خاک، مؤثر واقع می‌شود. حتی گرد و خاکی که در اطراف سر جاروبرقی جمع می‌شود هم کمتر شده است گرچه رشته‌های مویی به نظر بیش از حد منعطف می‌رسند و ممکن است توان جمع‌آوری مو، نخ و دیگر اجسام مشابه را نداشته باشند

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات