ای‌دیتا در کامپیوتکس ۲۰۱۴ از حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز رونمایی کرد

شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
مطالعه 1 دقیقه
یکی از جذاب‌ترین محصولات ADATA حافظه رم DDR4 با فرکانس ۳۲۰۰ مگاهرتز است که انتظار می‌رود در نسل بعدی کامپیوترها مورد استفاده قرار گیرد.
تبلیغات

ای‌دیتا نیز همچون Crucial از حافظه رم DDR4 خود رونمایی کرده است. این حافظه رم آماده تولید انبوه است و به خوبی از پلتفرم X99 اینتل پشتیبانی می‌کند. فرکانس حافظه‌های DDR4 ای‌دیتا از 2133MHz آغاز می‌شود و سریع‌ترین آن‌ها به فرکانس 3200MHz می‌رسد که ۲۰۰ مگاهرتز سریع‌تر از حافظه DDR کروشال است.

تاخیر حافظه ۳۲۰۰ مگاهرتزی برابر CL16 است، اما حافظه‌های 2133MHz و 2400MHz با تاخیر CL12 همراه خواهند بود. ای‌دیتا همچنین تاکید نموده که در این حافظه‌ها بر روی اورکلاکینگ تمرکز کرده است تا علاقمندان بتوانند با این حافظه‌ها به فرکانس مد نظر خود دست یابند.

کیت ۸ گیگابایتی این حافظه‌ها شامل دو ماژول ۴ گیگابایتی و کیت ۱۶ گیگابایتی نیز شامل دو ماژول ۸ گیگابایتی می‌شود.

انتظار می‌رود عرضه عمومی این حافظه‌ها همزمان با ورود پلتفرم X99 اینتل آغاز شود.

ای‌دیتا همچنین از حافظه DDR4 مخصوص امور حرفه‌ای که ظرفیت هر ماژول آن تا ۱۶ گیگابایت قابل افزایش است رونمایی کرده است این حافظه‌ها دارای تاخیر CL15 هستند. ای‌دیتا این حافظه را برای استفاده در سرورها تولید کرده است.

 ای‌دیتا همچنین یک حافظه DDR3 با ظرفیت ۳۲ گیگابایت را به نمایش در آورده و اعلام نموده تکنولوژی ساخت این حافظه را پتنت کرده است.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات