با قلم Scribble Pen به هر رنگی که دوست دارید، بنویسید

جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از هنرمندانی که ایده‌های خود را با نقش و نگار روی کاغذ پیاده می‌کنند، آرزویی مشترک دارند و آن داشتن قلمی جادویی است که قادر باشد جامه‌ی هر رنگی را بر تن کرده و هنرمندان را از رنج حمل خیل عظیمی از مدادها یا انواع ابزار‌های نقاشی در رنگ‌های مختلف برهانند. حال به‌نظر می‌رسد این آرزو رنگ واقعیت به خود گرفته است.
تبلیغات

Scribble Pen قلمی است که چنین قابلیتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. Scribble Pen، بر اساس ادعای سازندگان آن قادر است تا 100,000 رنگ مختلف را در حافظه‌ی خود ذخیره‌ کند که با استفاده از این تعداد رنگ می‌تواند 16 میلیون رنگ مختلف را ساخته و در اختیار کاربر برای استفاده قرار دهد. این قلم خارق‌العاده شامل یک سنسور برای تشخیص رنگ و همچنین یک میکروپردازنده برای پردازش پروسه‌های مورد نیاز است.

کار با این قلم بسیار ساده است. برای مثال در صورتی که به رنگ یکی از اشیاء اطراف خود علاقمند شده و درصدد استفاده از آن باشید، می‌توانید به سادی قلم را از جیب خود خارج کرده و با نزدیک کردن سنسور به شی مورد نظر، رنگ آن را با پردازش و شناسایی به قلم شناسانده و پس از ساخته شدن این رنگ توسط قلم، از آن استفاده کنید. این قلم در دو نسخه به بازار عرضه خواهد شد. یکی از نسخه‌ها دارای کارتریج‌هایی است که می‌توان با جوهر آن‌ها را شارژ کرد و نسخه‌ی دیگر یک قلم استایلوس برای استفاده در ابزار‌هایی مجهز به صفحه‌ی نمایش لمسی با قابلیت اتصال از طریق بلوتوث است.

با استفاده از این قلم دیگر نیازی به شناسایی موشکافانه رنگ‌ها و تخصص بالایی وجود نداشته و همه‌ی افرادی که آن را در دست می‌گیرند، می‌توانند به سادگی و با استفاده از این قلم، هر آنچه را که در نظر دارند با استفاده از رنگ‌های مورد علاقه‌ی خود روی کاغذ پیاده نمایند.

این قلم هنوز بصورت تجاری راهی به‌سوی بازار‌ها نیافته است و توسعه‌دهندگان Scribble Pen درصدد آنند تا با قراردادن پروژه‌ی خود در کیک‌استارتر، این نمونه را تبدیل به یک نمونه‌ی تجاری نمایند. قیمت پیش‌بینی شده برای این قلم 149.95 دلار برای نسخه‌ی با جوهر و 79.95 دلار برای استایلوس است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات