Liquid Jade ایسر جمع و جورترین تلفن ۵ اینچی دنیا است!

سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
ایسر تلفن هوشمند ۵ اینچی Liquid Jade را معرفی کرد. این تلفن به همراه ساعت هوشمند Liquid Leap و فقط در بازارهایی چون آسیا عرضه می‌گردد. ایسر مدعی شده که این تلفن هوشمند، جمع و جورترین ۵ اینچی بازار است.
تبلیغات

به نظر می‌رسد که این ادعای ایسر صحت دارد. Jade در واقع بسیار باریک و سبک است. این تلفن بین ۶.۸ میلی‌متر تا ۷۵ میلی‌متر ضخامت دارد. در واقع در باریک‌ترین بخش بدنه ۶.۶ میلی‌متر و در ضخیم‌ترین بخش ۷.۵ میلی‌متر ضخامت دارد. از آنجایی که این ابزار هنوز به طور رسمی عرضه نشده، ایسر از انتشار وزن آن خودداری نموده ولی اعلام نموده که این تلفن وزنی کمتر از ۱۲۰ گرم خواهد داشت. در واقع اگر مشکل اختصاص فضا برای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز f/1.8 این تلفن وجود نداشت، ایسر می‌توانست ابزاری باریک‌تر از این را ارائه کند. ماژول دوربین باعث شده که در پشت تلفن یک قوزی را شاهد باشیم که کمی از زیبایی دستگاه کاسته است. با این حال ارگونومی دستگاه بسیار خوب است و این تلفن در دستان کاربر به خوبی قرار می‌گیرد.

جدا ار دوربین رزولوشن بالا و طراحی باریک، به نظر می‌رسد که این تلفن از نظر سخت‌افزاری یک گجت میان‌رده است. با وجود طراحی زیبا و باریک این دستگاه، بدنه آن از جنس پلاستیک براق است که به راحتی اثر انگشت را به خود جذب می‌کند. شاید در نسخه سفید این موضوع کمتر به چشم بیاید، اما در نسخه مشکی آثار انگشتان کاربر بسیار نمایان است. از نظر مشخصات فنی باید بگوییم که این دستگاه، یک تلفن میان رده با نمایشگر 720p نوع IPS با زاویه دید بسیار خوب است که از یک پردازنده ۴ هسته‌ای مدیاتک بهره می‌برد. همچنین این دستگاه از اندروید ۴.۴.۲ کیت‌کت بهره می‌برد و در دو مدل با حافظه‌های داخلی ۸ و ۱۶ گیگابایت عرضه خواهد شد. البته درگاه microSD برای استفاده از حافظه های خارجی نیز در آن تعبیه شده است. Jade در سه ماهه سوم سال جاری میلادی روانه بازارهای آسیا و اروپا خواهد شد و ایسر برنامه‌ای برای ارائه آن در بازار آمریکا ندارد. قیمت دستگاه نیز حدودا معادل با ۳۰۰ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات