اپل HomeKit را برای کنترل لوازم خانه معرفی کرد

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که در پوشش زنده زومیت از کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل مشاهده کردید، iOS 8 با صدها امکان تازه قرار است به زودی میزبان تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های اپلی شود. یکی از مهمترین قابلیت‌‌هایی که در این نسخه از سیستم عامل iOS قرار است اضافه شود، هوشمند کردن خانه‌ها و امکان کنترل لوازم دیجیتالی و هوشمند منزل از طریق آیفون است.
تبلیغات

همانطور که پیش از این نیز در زومیت،‌ در رابطه با شایعات زیادی که امکان کنترل لوازم منزل و هوشمندسازی خانه‌ها به کمک iOS را فراهم می‌کنند، برایتان صحبت کرده بودیم، بالاخره امشب اپل این شایعات را تحقق بخشید و  بدین ترتیب به زودی از طریق آیفون قادر خواهید شد تا لوازم هوشمند منزل همچون درب‌های برقی گاراژ‌ها، چراغ‌ها و حتی دوربین‌های امنیتی را کنترل نمایید. به علاوه این قابلیت در ترکیب با سیری جلوه بهتری به خود گرفته و سرعت و جذابیت بیشتری به همراه آورده است. برای مثال حالا می‌توانید به سیری بگویید که وقت خواب رسیده است تا بدین ترتیب چراغ‌های منزل خاموش شود و محیط آرامی برای استراحت شبانه‌تان فراهم شود.

اما سوالی که در این بین وجود دارد آن است که کدام شرکت‌ها اپل را در رسیدن به اکوسیستم قابل قبول برای هوشمند سازی منازل یاری خواهد کرد؟ این سوال هنوز پاسخ چندان دقیقی ندارد، ولی آنطور که سرپرست بخش نرم‌افزاری اپل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اعلام کرده در حال حاضر نیز اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های قابل استفاده زیادی در بازار وجود دارند و اپل برای توسعه بیشتر همکاری‌های خود با تولیدکنندگان لوازم خانگی، اقداماتی را صورت داده است.

در ابتدای راه، قرار است شرکت‌هایی از جمله August که بخاطر تولید قفل‌های هوشمند زیبایش مشهور است به همراه فیلیپس به عنوان تولید کننده لامپ‌های هوشمند، Honeywell, iHome, TI و دوازده شرکت دیگر اپل را در رسیدن به هدف آرمانی خانه هوشمند یاری نمایند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات