از این پس با استفاده از مک به تماس‌های صوتی آیفون خود پاسخ دهید

دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
امروز اپل نشان داد که تمرکز ویژه‌ای بر روی شبیه‌تر نمودن دو سیستم‌عامل iOS و OSX دارد و این موضوع تنها به ظاهر دو سیستم‌عامل ختم نمی‌شود و امکانات مختلف دو سیستم‌عامل موبایل و دسکتاپ اپل را نیز شامل می‌شود. اپل در OS X 10.10 Yosemite انتقال اطلاعات بین iOS و OS X را ساده‌تر کرد و از چندین قابلیت جدید دیگر رونمایی کرد. در نسخه جدید سیستم‌عامل مک، کاربر نه تنها می‌تواند فایل‌های مورد نظر خود را به آیفون انتقال بدهد بلکه می‌تواند از طریق کامپیوتر خود SMS ارسال کرده یا مکالمات صوتی برقرار نماید.
تبلیغات

 هم‌اکنون می‌توان با استفاده از یک دستگاه  اپلی مجهز به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اپل، OS X 10.10 Yosemite، به برقراری تماس‌های صوتی بپردازید. یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های قابلیت hand-off feature، اطلاع گجت‌های اپلی از فعالیت یکدیگر در زمان فعالیت و اتصال به هم است. برای مثال در صورتی که یک تماس صوتی با آیفون کاربر برقرار شود، وی با مشاهده‌ی یک پاپ‌آپ در پنجره‌ی مک خود می‌تواند به تماس صوتی وارده پاسخ دهد. این قابلیت برای برقراری تماس‌های صوتی از جانب کاربر نیز کاربرد دارد و می‌توان بدون نیاز به لمس آیفون، از طریق مک به برقراری تماس‌‌های صوتی پرداخت.

ایجاد پیام‌ها نیز در این سیستم دچار تحولاتی شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به پیش‌بینی لغات در iMaeesage و اپلیکیشن Mail اشاره کرد که با توجه به فردی که کاربر در حال صحبت با وی است، تغییر خواهد کرد. برای مثال باید به این نکته اشاره کرد که لحن مکالمه و لغات پیشنهاد داده شده در زمان ارسال ایمیل یا پیام به یک دوست و مافوق در کار متفاوت خواهد بود. تمامی اطلاعاتی که برای پیش‌بینی‌ لغات جمع‌آوری می‌شود، بصورت محلی در ابزار کاربر ذخیره خواهد شد.

تغییرات در مکالمات گروهی نیز انجام شده است که از جمله‌ی آن می‌توان به امکان حذف و اضافه کردن افراد به گروه اشاره کرد. همچنین می‌توان با استفاده از حالت "مزاحم نشوید"، از دریافت اعلانیه‌های گروه مورد نظر ممانعت کرد، اما می‌توان از پیام‌های گفتگوی در حال جریان مطلع شد.

از جمله‌ی ویژگی‌های دیگر در مورد دریافت و ارسال پیام‌های ویدئویی و صوتی است. برای مثال می‌توان در زمان دریافت یک پیام صوتی، تلفن‌هوشمند را فقط با نزدیک کردن به گوش گوش کرد، یعنی کافی است تا آیفون خود را در صورت تمایل به شنیدن پیام صوتی به گوش خود نزدیک کنید. پس از شنیدن یا تماشای این پیام‌ها، به‌دلیل ممانعت از پر شدن حافظه‌ی آیفون، این پیام‌ها بصورت خودکار از بین خواهند رفت، مگر اینکه کاربر با انتخاب پیام مورد نظر خود، آن را ذخیره نماید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات