Fire Phone آمازون معرفی شد: صفحه‌‌نمایش 4.7 اینچ، دوربین 13 مگاپیکسلی و شماری از قابلیت‌های جدید

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
از این پس خرده فروشی آمازون در کنار فروش تلفن‌های‌هوشمند تولیدکنندگان مختلف، محصول خود، فایرفون (Fire Phone) را نیز به فروش خواهد رساند. این تلفن هوشمند دقایقی پیش در جریان کنفرانس این کمپانی رونمایی شد.  پیش از این نیز در زومیت اخبار و تصاویری از این محصول منتشر شده بود که خبر از وجود ویژگی‌های خاصی در این تلفن‌هوشمند داده بود.
تبلیغات

آمازون در تلفن‌هوشمند خود از یک صفحه‌‌نمایش 4.7 اینچی با رزولوشن اچ‌دی یا همان 720p بهره برده است.  مشخصات فنی این تلفن‌هوشمند شامل یک پردازنده‌ی چهار هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری 2.2 گیگاهرتز، پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو 330 و همچنین ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم است.

در مورد دوربین نیز آمازون یک سنسور 13 مگاپیکسلی مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال را با لنز f/2.0 در پشت دستگاه تعبیه کرده است. صفحه‌ی نمایش این تلفن‌هوشمند از شدت روشنایی 590 نیت، و پولایزر بهره می‌برد. ویژگی آخر برای زمانی مناسب است که در زیر آفتاب در حال استفاده از تلفن خود باشید و یک عینک آفتابی به چشم داشته باشید؛ در این حالت قادر خواهید بود تا بدون درآوردن عینک خود، به خوبی محتوای نمایش داده شده در صفحه‌ی نمایش را از هر زاویه‌ای به‌سهولت به‌نظاره بنشینید. در حاشیه‌ی این تلفن‌هوشمند کلیدهای فیزیکی شاتر دوربین قرار دارد که می‌تواند خبر خوشی برای علاقمندان به عکاسی باشد.

در مورد سیستم‌صوتی، آمازون از دو بلندگوی استریو با پشتیبانی از ساراند مجازی دالبی دیجیتال بهره برده است. هدفون‌ این محصول شامل سیم‌های تخت هستند که با مگنت جمع می‌شوند. در کنار تمامی امکانات عنوان شده، باید به قابلیت‌هایی چون Xray برای بکارگیری صفحه‌ی نمایش دوم و پشتیبانی از ASAP برای ذخیره‌ی فایل‌های ویدیویی روی ابزار‌های پشتیبانی‌کننده از میراکست اشاره کرد.

آمازون در کنار این تلفن‌هوشمند از سرویس رایگان Mayday نیز پرده برداشت که یک سرویس پشتیبانی تمام‌وقت برای یاری کاربران فایرفون است. این سیستم در کمتر از ۱۵ ثانیه به کاربران پاسخ داده و با استفاده از شبکه‌های ارتباطی 3G، 4G‌ و همچنین WiFi قابل استفاده است.

اما یکی از بارزترین ویژگی‌های این تلفن‌هوشمند، ویژگی با نام Firefly است. با استفاده از فایرفلای که از دوربین تلفن‌هوشمند و میکروفن استفاده می‌کند، می‌توان انواع کتاب‌ها، دی‌وی‌دی‌ها، شماره تلفن‌ها، کدهای QR، آدرس‌های اینترنتی، بازی‌ها، بارکدها و شماری دیگر از اطلاعات را شناسایی کرد. این سیستم از میکروفون تلفن‌هوشمند نیز برای شناسایی قطعات موسیقی بهره خواهد برد. با شناسایی محتوای مورد نظر، می‌توان تنها با یک لمس این شیء را از فروشگاه اینترنتی آمازون خریداری کرد. همچنین این سیستم قادر به شناسایی آثار هنری و استخراج اطلاعات مربوط به آن‌ها از ویکی‌پدیا است.

جف بزوس، مدیرعامل آمازون،  یکی از بهترین ویژگی‌های این تلفن‌هوشمند را نیز در انتها معرفی کرد. این فایرفون دارای یک اینترفیس سه‌بعدی است که پیش از این نیز شایعاتی در مورد آن منتشر شده بود. سیستم سه‌بعدی مورد استفاده توسط آمازون حرکات سر کاربر را تعقیب کرده و مانیتور می‌کند. فناوری مورد استفاده برای تعقیب حرکات سر که آمازون مورد استفاده قرار داده، Dynamix Perspective نام دارد. براساس دموی به نمایش درآمده روی سن، محتوای نمایش داده شده در صفحه‌‌نمایش با توجه به موقعیت سر کاربر تغییر می‌کند که هدف از آن تسهیل خوانایی موارد نمایش داده شده است. این سیستم در مورد پایین و بالا‌کردن یا به اصطلاح اسکرول‌کردن نیز کاربرد دارد؛ با کج‌کردن تلفن‌هوشمند نسبت به سر خود، می‌توان صفحه‌ی در حال نمایش را اسکرول کرد که شیب بیشتر در حرکت گوشی به‌معنای اسکرول سریع‌تر آن است.

نحوه‌ی نمایش اپلیکیشن‌ها نیز در دو حالت امکان‌پذیر است، در حالت اول می‌توان چینش اپلیکیشن‌ها را همچون تبلت‌های آمازون بصورت Carousel تعیین کرد، اما درصورتی که به چینش اپلیکیشن‌ها در اندروید عادت داشته باشید، این نوع چینش نیز در دسترس است. در حالت Carousel می‌توان بخشی از محتویات اپلیکیشن را نیز بدون اجرای آن دید؛ برای مثال می‌توان به مشاهده‌ی آخرین ایمیل‌ها و آخرین تصاویر ثبت شده توسط دوربین اشاره کرد. اپلیکیشن موسیقی نیز دارای سه پنل اصلی است که پنل سمت چپ برای انتخاب موسیقی و آهنگ‌ها، پنل میانی برای تصویر آلبوم و کنترل موسیقی و پنل سمت راست برای مشاهده‌ی شعر موسیقی در حال پخش بکار می‌رود. 

این تلفن‌هوشمند را می‌توان بطور مستقیم از آمازون با قیمتی برابر 649 دلار برای نسخه‌‌ی 32 گیگابایتی و 749 دلار برای نسخه‌ی 64 گیگابایتی خریداری کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات