چرا همایش WWDC می‌تواند یک رخداد بزرگ برای اپل باشد؟

یک‌شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل فردا برگزار می‌شود و طرفداران این کمپانی بیش از پیش برای دیدن آنچه اپل برای سال 2014 تدارک دیده هیجان‌زده هستند. آیا اپل دو مدل از آیفون 6 را معرفی خواهد کرد؟ آیا سرانجام شاهد رونمایی از iWatch یا نوعی دستبند هوشمند خواهیم بود؟ آیپدهای جدید چطور... راهی این کنفرانس هستند؟ هیجانی که حول محور این کنفرانس در جریان است به مرتبه‌ای بالاتر از گذشته رسیده است.
تبلیغات

 باید پذیرفت که طی چند سال گذشته، WWDC اندکی بی‌هیجان بوده است. اپل همان گونه که از ماهیت کنفرانس نیز بر می‌آید تمرکز خود را بر روی نرم‌افزار گذاشته و اهمیت کمی برای معرفی دستگاه‌های واقعی قائل شده و برای رونمایی از سخت‌افزارهای خود تاریخ‌ها و مراسم‌های جداگانه‌ای را ترتیب دیده که از جمع شدن هیجان یک مراسم کاملا پر بار به شکل قابل توجهی کاسته است.

در هر صورت، سال 2014 تا کنون سالی عجیب برای کوپرتینو بوده چراکه اپل تا به این لحظه هیچ رخدادی را طی سال جاری ارائه نکرده و بشکل تعجب‌برانگیزی هیچ خبری از بروزرسانی‌های عمده نیز نبوده است. تا کنون هرآنچه شاهد بودیم، در شایعات و تصاویر ساختگی و گفته‌هایی در خصوص بهبود دستگاه‌ها خلاصه می‌شده که انتظارات کاربران را از همایش پیش‌رو دو چندان نموده است. اپل به شکل غریبی در خصوص برنامه‌های خود سکوت اختیار کرده و هیچ صحبتی درباره‌ی آنچه سرانجام هنگام معرفی محصولات جدید انجام خواهد داد به میان نیاورده است.

درست بر همین مبنا، ما فکر می‌کنیم که کنفرانس WWDC رخداد بسیار بزرگی برای اپل خواهد بود. مسلم است که این کمپانی بیشتر وقت این کنفرانس را به صحبت در خصوص بروزرسانی OS X و iOS اختصاص خواهد داد اما باور داریم که طی این همایش چند معرفی محصول نیز در پیش خواهد بود که اهمیت کاملاً حیاتی برای آینده‌ی اپل خواهد داشت.

044

این احتمال چندان دور از ذهن نیست که اپل از این موقعیت در WWDC استفاده کرده و به معرفی آیفون‌های جدید بپردازد. اطمینان چندانی در خصوص معرفی فبلت 5.5 اینچی این شرکت وجود ندارد اما آیفون 6 با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی آنچنان هم دور از انتظار نیست. بخوبی می‌توان انتظار داشت که اپل زمان قابل توجهی را به صحبت درباره‌ی بروزرسانی‌های انجام شده در خط محصولات موبایل این شرکت و نیز چرایی بدل شدن آیفون به چنین بخش مهمی از فعالیت‌های آن اختصاص دهد. همچنین می‌توان پیش‌بینی کرد که اپل احتمالا سنت ماه سپتامبر را شکسته و یک آیفون جدید را در ماه آگوست معرفی کند.

انتظار داریم اپل سرانجام در خصوص فناوری‌های پوشیدنی نیز آماده‌ی ارائه‌ی دستاورد خود باشد. ساعت هوشمند iWatch که همگان در انتظار آن هستند، مدت‌ها است که نور چشمی طرفداران اپل بوده است اما بر اساس آخرین گزارشات، این احتمال قوی‌تر است که اپل با همکاری نایکی، در حال حاضر به معرفی یک Smartband بسنده کند.

بعید می‌دانیم کار اپل در اینجا خاتمه یابد. توصیه می‌کنیم انتظار رونمایی از Apple TV جدید و بهبود یافته با قابلیت اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را نیز داشته باشید که احتمالا از تکنولوژی تشخیص دستورات صوتی بهره می‌برد. تکنولوژی دستورات صوتی بشکل فوق‌العاده‌ای در Fire TV آمازون عملکرد مناسبی داشته و انتظار می‌رود اپل نیز خود را از این قاعده مستثنی نکند. حتی این احتمال نیز وجود دارد که طی این همایش شاهد معرفی یک یا دو آیپد و مک جدید باشیم. وقتی صحبت از اپل به میان می‌آید با وجود همه‌ی محافظه‌کاری‌های سال‌های اخیر این کمپانی، هیچ‌گاه نمی‌توان مطمئن بود که اپل کاربران را شگفت‌زده نخواهد کرد.

سکوت اپل تا زمان برگزاری این رخداد چندان متعارف نیست. این کمپانی تا کنون معمولا حداقل یک اطلاع‌رسانی اساسی پیش از برگزار نمودن کنفرانس‌های WWDC در سال‌های اخیر داشته است. اما به نظر می‌رسد امسال اپل تصمیم گرفته رازهای خود را سر به مهر نگاه دارد و همگان را برای همایش بزرگ خود هیجان‌زده کند. البته مسلم است که طی سال 2014 شاهد مراسم‌های دیگری نیز از سوی اپل خواهیم بود اما احتمال اینکه اپل رخداد WWDC خود را با رونمایی‌های متعدد به یک رخداد بزرگ بدل نکند بسیار پایین است.

آیا شما نیز با گمانه‌زنی‌های ما موافق هستید؟ یا چندان در خصوص دستان پر اپل مثبت اندیش نیستید؟ ما را در خصوص دیدگاه‌های خود از طریق بخش نظرات در جریان قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات