اپل و سامسونگ در مجموع سهم 106 درصدی از سود بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار دارند

جمعه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر اپل و سامسونگ با فاصله زیادی نسبت به سایر تولید کنندگان گوشی‌های هوشمند در رده نخست سود آوری قرار دارند. با توجه به این که سایر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند در مجموع با ضرر 6 درصدی مواجه گشته‌اند، 65 درصد از سهم سود بازار در دست اپل و 41 درصد در اختیار سامسونگ قرار دارد.
تبلیغات

سایر تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند یا زیان ده هستند و یا میزان درآمد و هزینه آنها برابر است و عملا سود چندانی کسب نمی‌کنند. در این شرایط شرکت نوکیای سابق بدترین شرایط را دارد و سهم این شرکت از سود بازار گوشی‌های هوشمند منفی 3 درصد است. موتورولا و بلک‌بری نیز چندان وضعیت مساعد‌تری ندارند و سهم آنها از سود بازار منفی یک درصد است. شرکت‌های اچ‌تی‌سی، سونی و ال‌جی نیز در نقطه سر به سر قرار دارند یعنی میزان هزینه‌ها و درآمد آنها تقریبا برابر است.

این به این مفهوم است که بیش از 100 درصد سود کل بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار دو شرکت اپل و سامسونگ است. اپل نسبت به سال گذشته شاهد افزایش سود خود بوده و حالا از 57 درصد سهم سود از بازار سال گذشته دارای 65 درصد از سود کل بازار است این در حالی است که سامسونگ امسال نسبت به سال گذشته کاهش سهم سود از بازار 2 درصدی را شاهد بوده است.

این آمار توسط شرکت خدمات اقتصادی و بانکی Canaccord Genuity کانادا ارائه شده و البته شامل سود و زیان شرکت‌های چینی مانند Mi نمی‌شود چرا که به گفته این موسسه اطلاعات معتبری برای تخمین سود این شرکت‌ها در اختیار نیست.

Michael Walkley تحلیل‌گر موسسه Canaccord Genuity در این مورد می‌گوید:

با توجه با آمار و ارقام موجود به اعتقاد ما اپل و سامسونگ در سال 2014 نیز سود بازار را بین خود تقسیم می‌کنند. با توجه به مشکلاتی که برای بلک بری پیش آمده و خرید نوکیا توسط مایکروسافت به اعتقاد ما در بلند مدت شانس شرکت‌های چینی با محصولات متنوع اندرویدیشان برای رقابت با اپل و سامسونگ بر سر سهم سود از کل بازار بیشتر است.

نظر شما چیست؟ به نظر شما کدام شرکت پتانسیل لازم برای رقابت بر سر سود بازار گوشی‌های هوشمند با اپل و سامسونگ را دارد?

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات