تصاویر آیفون 6 اپل در کنار گلکسی S5 سامسونگ و آیفون 5S به بیرون درز کرد

سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۴
مطالعه 5 دقیقه
هر قدر که زمان به پیش می‌رود، به زمان معرفی پرچمدار جدید اپل که بسیاری از افراد در سراسر جهان منتظرش هستند، نزدیک‌تر می‌شویم. در همین راستا به تازگی تصاویری از بدنه‌ی اصلی آیفون 6 به تنهایی و نیز در کنار گلکسی S5 و آیفون 5S به بیرون درز کرده که نشان دهنده‌ی این موضوع است که نسل جدید گوشی اپل بالاخره پس از مدت‌ها انتظار از نظر اندازه بزرگتر شده است.
تبلیغات

بالاخره پس از مدت‌ها انتظار اولین شواهد از آیفون 6 به بیرون درز کرد. وب‌سایت ایتالیایی macitynet.it امروز تصاویر جدیدی از این گوشی را منتشر کرده که بدنه‌ی اصلی گوشی را به خوبی نشان می‌دهد. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود. در تصاویری که در این وب‌سایت منتشر شده‌اند، آیفون 6 در کنار گلکسی S5 و آیفون 5S قرار گرفته که همین موضوع باعث راحت‌ شدن تشخیص ابعاد و اندازه‌ی آن می‌شود.

همان‌طور که در تصاویر زیر مشخص است، طول آیفون 6 کمی کمتر از گلکسی S5 است که همین موضوع به سادگی مهر تاییدی بر شایعات پیشین مبنی بر اینکه آیفون بعدی اپل 4.7 اینچی خواهد بود می‌زند. همچنین ضخامت این گوشی به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده که این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که اپل در طراحی آن نهایت دقت و ظرافت را به کار برده است. آیفون 6 حتی از آیفون 5S که ضخامت اندکی داشت نیز نازک‌تر است.

در یک نگاه، آیفون 6 از نظر طراحی بسیار شبیه به آیپد ایر است و از زبان طراحی یکسانی با آن برخوردار است. نکته‌ی دیگر در مورد آیفون 6 این است که دکمه‌ی پاور به گوشه‌ی سمت راست در بخش بالایی منتقل شده است. همین موضوع باعث شده تا آیفون 6 از نظر مکان دکمه‌ی پاور شبیه به گلکسی S5 شود. گوشه‌ی بالایی سمت راست به منظور قرارگیری این دکمه برای گوشی‌های هوشمند بزرگ امری عادی محسوب می‌شود چرا که استفاده از آنها را راحت‌تر می‌کند.

یکی از مواردی که باعث می‌شود در مورد صحت این تصاویر تردید کنیم مربوط به فلاش‌های LED واقع در قسمت پشتی دستگاه است. در تصاویر درز کرده، تنها یک فلاش وجود دارد در حالی که آیفون 5S مجهز به یک جفت فلاش است. البته شاید اپل راهی پیدا کرده باشد تا دو فلاش را در یک فلاش تعبیه کند و علت وجود تک فلاش نیز همین موضوع است.

در ادامه می‌توانید تصاویر درز کرده از آیفون بعدی اپل را مشاهده کنید:

1
6
4
5
2
3
8

البته ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌‌شود. پس از آن‌که وب‌سایت macitynet.it تصاویر فوق را منتشر کرد و مدعی شد که آن‌ها متعلق به آیفون 6 هستند، امروز انتشار یک تصویر جدید در توییتر باعث شد ولوله‌ایی در این شبکه‌ی اجتماعی به وقوع بپیوندد. در واقع این تصویر جدید یک آیفون 6 سفید رنگ را به نمایش گذاشته و مدعی شده است که نام این محصول iPhone 6/Air است. شکل و اندازه این گوشی تا حد زیادی شایعات پیرامون آن را تایید می‌نماید. این تصویر را می‌توانید در ابتدای مقاله مشاهده نمایید.

البته در این تصویر ضخامت گوشی مشخص نیست چرا که عکس از بالا گرفته شده و به همین دلیل کناره‌های گوشی مشخص نیستند. البته بسیاری از شایعات پیرامون آیفون 6 متفق القول بر این موضوع تاکید دارند که ضخامت این دستگاه کمتر از 7 میلی‌متر است.

در تایید شایعات پیرامون اندازه صفحه نمایش آیفون بعدی اپل، این تصویر به خوبی نشان می‌دهد که آیفون 6 مجهز به صفحه نمایش 4.7 اینچی است. سنسور تاچ آی‌دی، دوربین جلو و سنسورهای تشخیص نور و مجاورت نیز به خوبی در این عکس مشخص هستند. در مجموع اگر قبول کنیم که این عکس متعلق به آیفون 6 باشد، این نکته به خوبی نمایان می‌شود که قسمت جلویی این گوشی با آیفون 5S تفاوت چندانی از نظر ظاهری ندارد.

نظر شما در مورد این تصاویر چیست؟ آیا به نظرتان این تصاویر واقعی هستند؟ شبهات زیادی در مورد این تصاویر وجود دارد. باید تا انتشار اسناد و تصاویر دقیق‌تر منتظر بمانیم تا صحت این خبر برای ما مشخص شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات