امکان پین‌کردن سایت‌ها به صورت کاشی‌های زنده به ویندوز فون ۸.۱ اضافه شده است

یک‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۳
مطالعه 1 دقیقه
با معرفی ویندوز فون ۸.۱ قابلیت‌های فراوانی با آن همراه شد؛ با این حال امکاناتی در آن وجود دارد که ممکن است هنوز با آنها آشنا نشده باشید. یکی از این قابلیت‌ها امکان پین‌کردن وب‌سایت مورد نظر در منوی استارت است.
تبلیغات

این قابلیت شاید به تنهایی خیلی جذاب نباشد؛ چرا که مدت‌ها است در Android  امکان ایجاد میان‌بر به وب سایت‌ها در صفحه اصلی وجود دارد. ولی ویندوز‌فون با بهره‌بردن از قابلیت کاشی‌های زنده، تجربه بهتری را در این زمینه ارائه می‌دهد. همه وب‌سایت‌ها با این قابلیت سازگار نیستند؛ اما در صورتی که وب‌سایتی برای این قابلیت تنظیم شده باشد، کاشی پین شده سرفصل خبرهای سایت را با امکان اسکرول‌کردن، در اختیارتان می‌گذارد.

در حال حاضر، MSN، CNN، زومیت و چند سایت دیگر به خوبی با آن کار می‌کنند؛ با این حال تا وقتی خودتان سایت‌های مورد علاقه‌تان را آزمایش نکنید، از عملکرد آن نمی‌توانید اطمینان حاصل کنید.

به نظر می‌رسد که مایکروسافت تمایل دارد وب سایت‌ها، خود را برای کاشی‌های زنده بهینه کنند؛ ولی با در نظر‌ گرفتن این که مایکروسافت کوچکترین اشاره‌ای به این قابلیت نکرده، شاید این کمپانی آن‌ را بطور کامل به حال خود رها کرده و امیدوار است که وب‌‍سایت‌ها خود دست به کار شوند و خود را با این قابلیت سازگار کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات