فروش تبلت‌ها برای اولین بار 5 درصد کاهش یافت

پنج‌شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
علی‌رغم رشد فزاینده‌ی بازار تبلت‌ها در سال‌های گذشته، اخیراً شاهد کاهش استقبال از این محصولات هستیم که کرد خود را در کاهش فروش آیپدهای اپل به روشنی نشان داد. بسیاری از کارشناسان چنین پدیده‌ای را ماحصل تسری استفاده از تلفن‌های‌هوشمند با صفحات‌نمایش بزرگ عنوان کرده‌اند.
تبلیغات

براساس گزارش منتشر شده توسط NPD، فروش تبلت‌ها نسبت به سال گذشته‌ی میلادی به اندازه‌ی ۵ درصد کاهش یافته است که شاهد نشان دادن اثرات خود در گزارش سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری اپل و در مورد فروش آیپدهای این کمپانی بودیم.

چنین کاهش تقاضایی برای اولین بار در تاریخ فروش تبلت‌ها رخ داده است. براساس اطلاعات ارائه شده، در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی شاهد عرضه‌ی 56.3 میلیون دستگاه تبلت بودیم که در مقایسه با 59 میلیون دستگاه عرضه شده در مدت مشابه سال 2013، نشان از کاهشی محسوس دارد.

برخلاف سنت حاکم، در سه‌ماهه‌ی ابتدایی سال جاری و در جریان تعطیلات سال نو، شاهد استقبال از تبلت‌ها و در نتیجه افزایش فروش این محصولات نبودیم. شاید یکی از مهم‌ترین دلایل برای کاهش استقبال از تبلت‌ها، وجود تلفن‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر باشد.  ریچاردشیم که یکی از تحلیل‌گران موسسه‌ی NPD‌ است، سقوط بیش از پیش را در آمارهای فروش تبلت‌ها پیش‌بینی کرده است.

 به‌نظر می‌رسد تحول بعدی در بازار با افزایش سایز تبلت‌ها رخ خواهد داد. این موضوع هم‌اکنون در بازار چین در حال وقوع است که با گسترش آن به بازار آمریکا شاهد تغییر و تحول در این حوزه خواهیم بود.

همانطور که اشاره کردیم، اپل نیز با آیپدهای محبوب خود، آمار جالب توجهی را در سه‌ماهه‌ی ابتدایی بر جا نگذاشته است. این کمپانی ۲۰ درصد از بازار را در اختیار داشت که در حال حاضر به ۱۶.۱ درصد کاهش یافته است. سامسونگ خود را به‌عنوان دومین بازیگر مهم در بازار تبلت‌ها مطرح ساخته است که ۱۱ درصد از بازار را در اختیار دارد. این کمپانی با رشدی ۲ درصدی در فروش مواجه بوده است.

شیم به این نکته نیز اشاره کرده است که احتمالاً باید شاهد کاهش عرضه‌ی تبلت‌های 7 و 8.9 باشیم که گوگل درصدد عرضه‌ی آن به بازار است.  ضمناً آمازون نیز درصدد عرضه‌ی تلفن‌هوشمند 4.7 اینچی خود به‌جای تبلت 7 اینچی موجود است، از این‌رو تنها تبلت 7 اینچی موجود کیندل‌فایر خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات