ساز موسیقی روسی امواج مغزی شما را تبدیل به نغمه‌های دلنشین می‌کند

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
مطالعه 1 دقیقه
همیشه دانشمندان بر این واقعیت صحه گذاشته‌اند که گوش دادن به موسیقی یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی امواج مغزی انسان‌ها است. حال یک هنرمند روسی، ساز ملی روس‌ها را طوی طرح کرده است که می‌تواند با استفاده از امواج مغزی شروع به نواختن موسیقی کند.
تبلیغات

دیمیتری‌موروزوف، یکی از هنرمندان روسی است که یکی از سازهای محلی روسیه را وارد مرحله‌ی جدیدی از حیات خود کرده است. وی با استفاده از یک روبات که وظیفه‌ی نواختن روی این ساز را بر عهده دارد، امواج مغزی کاربران را به نُت‌های موسیقی ترجمه کرده و امواج مغزی کاربر را در قالب یک نوای موسیقی منتشر می‌کند. موزوروف برای دریافت امواج مغزی از یک سربند EEG‌ استفاده کرده و داده‌های دریافتی را تبدیل به نت‌های موسیقی می‌نماید. این ابزار قادر است در نبود داده‌های مغزی کاربران با استفاده از الگوریتم‌های خود قطعات موسیقی را اجرا کند.

Gusli یکی از سازهای محلی روسی است که قدمت بالایی داشته و ساختار آن تا حدودی شبیه به سنتور ما است.

دانلود ویدیو

براساس اطلاعاتی که توسط ناظران بر کار این ساز هوشمند منتشر شده، نواهای منتشر شده توسط آن بسیار خوب بوده و گوش‌نواز است، اما در صورتی که انواع سازها با چنین قابلیتی در قالب یک ارکستر قرار بگیرند و هریک امواج مغزی افراد متفاوتی را داشته باشند، شاهد شنیدن یک موسیقی نامفهوم خواهیم بود که برخواسته از امواج مغزی متفاوت افراد مختلف است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات