مقایسه تبلت ۱۲ اینچی Surface Pro 3 با Surface Pro 2، چه چیز تغییر کرده است؟

سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت امروز جایگزین تبلت سرفیس پرو ۲ خود را با نام سرفیس پرو ۳ و در سایز ۱۲ اینچ رونمایی کرد. اما این تبلت که باریک‌ترین کامپیوتر مجهز به پردازنده Core i اینتل در دنیا است چه قدر نسبت به نسل قبل فرق کرده است؟
تبلیغات

سبک‌تر، سریع‌تر و بزرگ‌تر از قبل؛ این‌ها مهم‌ترین تفاوت‌‌های بین سرفیس پرو ۳ با سرفیس پرو ۲ هستند. مایکروسافت تمام تلاش خود را می‌کند تا بالأخره سرفیس را به عنوان جایگزین لپ‌تاپ بین کاربران جا بیندازد. اقدامی که به گفته مایکروسافت، ادعای تمام تبلت‌های اندرویدی و آیپدها است، اما هیچ‌کدام موفق نشدند تا جایگزین لپ‌تاپ شوند.

مایکروسافت در کنفرانس امروز خود از تبلت سرفیس پرو ۳ با ضخامت ۹.۱ میلی‌متری رونمایی کرد. ردموندی‌ها همچنین ادعا کردند که سرفیس پرو ۳ باریک‌ترین سخت‌افزار مجهز به پردازنده Core اینتل، در دنیا است. این تبلت فقط ۸۱۶ گرم وزن دارد و از این بابت نیز نسبت به سرفیس قبلی با وزن حدود ۹۱۰ گرم به شکل قابل ملاحظه‌ای سبک‌تر است؛ مخصوصاً که سایز صفحه‌نمایش در آن از ۱۰.۶ اینچ به ۱۲.۱ اینچ افزایش یافته است.

تفاوت مهم دیگر نسل دوم و سوم تبلت Surface Pro مربوط به صفحه‌نمایش آن‌ها است. سرفیس جدید از یک صفحه‌نمایش ۱۲ اینچ با رزولوشن بسیار خوب ۲٫۱۶۰ در ۱٫۴۴۰ پیکسل بهره می‌برد که نسبت تصویر 3:2 را ارائه می‌کند. مایکروسافت ادعا کرد که این نسبت تصویر ۶ درصد فضای کاری بیشتری را نسبت به صفحه‌نمایش ۱۳ اینچ مک‌بوک‌ ایر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سرفیس جدید همچنین از قلم دیجیتال مفیدتری بهره می‌برد که از طریق دکمه فیزیکی آن می‌توان صفحه‌نمایش را روشن کرد، عکس گرفت یا عمل مشابه دوبار کلیک بر روی دکمه ماوس را در وب‌گردی تجربه کرد.

استند پشت سرفیس جدید نیز حالا تا زاویه ۱۵۰ درجه قابل تغییر است و از این رو می‌توان از آن در شرایط مختلف استفاده کرد. مایکروسافت همچنین طراحی تایپ‌کاور را تغییر داده تا در نهایت تبلت به خوبی بر روی پا جای گرفته و پایدار باقی بماند.

مقایسه مشخصات فنی سرفیس پرو ۳ با سرفیس پرو ۲:

 

Surface Pro 2

Surface Pro 3

ابعاد

292 x 201 x 9 mm

275 x 173 x 13 mm

صفحه نمایش

10.6-inch, 1,920x1,080-pixel resolution

12-inch, 2,160x1,440-pixel resolution

پردازنده

Fourth-gen Intel Core i5

Fourth-gen Intel Core i3, i5, or i7

گرافیک

Intel HD 4400

Intel HD 4400

RAM

4GB, up to 8GB

4GB, up to 8GB

اتصالات

802.11a/b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0 LE

802.11a/b/g/n/ac WiFi, Bluetooth 4.0 LE

ذخیره سازی

64GB SSD, up to 512GB

64GB SSD, up to 512GB

وزن

۹۰۷ گرم

۸۱۶ گرم

طول عمر باتری

Reported 10 hours of video playback

Reported 9 hours of Web-browsing

قیمت

Starts at $899 (64GB, Core i5)

Starts at $799 (64GB, Core i3)

تغییرات ایجاد شده در سرفیس جدید را چقدر می‌پسندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات