گزارش IDC: میزان استفاده از اندروید و ویندوزفون در بین کارمندان دولتهای غرب اروپا در حال افزایش است

دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
مطالعه 1 دقیقه
در حالی که خبر رشد روز افزون اندروید در بین کاربران دنیای گوشی‌های هوشمند موضوع جدیدی نیست، به نظر می‌رسد کم کم مایکروسافت هم در زمینه میزان استفاده از سیستم عاملش حرف‌هایی برای گفتن دارد و میزان استفاده کارمندان شاغل در غرب اروپا از گوشی‌های آی‌فون و بلک‌بری رو به کاهش است.
تبلیغات

 این گزارش حاکی از آن است که استفاده از اندروید و ویندوز فون در بین افراد ذکر شده روند صعودی دارد. طبق تحقیقاتی که اخیرا توسط  International Data Corporation انجام گرفته است، 75 درصد پاسخ دهندگان اعلام کرده‌اند که از گوشی‌هایی غیر از بلک‌بری و آی‌فون استفاده می‌کنند.

اما شاید برای توسعه‌ دهندگان نرم‌افزارهای موبایلی جالب باشد که آمار را به صورت جزیی‌تر در اختیار داشته باشند. 60 درصد از پاسخ‌های این نظرخواهی حاکی از ان است که سازمان‌های دولتی طی دو سال آینده حداقل در ساخت یک نوع از نرم افزارهای موبایلی برای خودشان سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در این گزارش اطلاعات به ترتیب طبقه‌بندی شده‌اند و در جداولی به صورت میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند برند‌های معتبر دنیا، در کشورهای مختلف، در سطوح مختلف دولتی، برنامه های سرمایه‌گذاری و جزئیات مختلف دیگر قابل مشاهده هستند.

اطلاعات موجود در این گزارش به طور ویژه برای توسعه دهندگان نرم‌افزارهای موبایلی مفید هستند تا از روند افزایش و کاهش میزان استفاده از سیستم‌عامل‌های مختلف در بخش‌های دولتی مطلع شوند ولی برای خوانندگان عادی طرفدار ویندوزفون خبر خوشی محسوب شده و حکایت از گسترش روند استفاده از ویندوزفون البته با سرعت کم دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات